دسته‌ها
آموزش قلاب بافی سفره آرایی

طرز ساخت جاتخم مرغی های بسیار فانتزی و شیک/آموزش

طرز ساخت جاتخم مرغی وسایل مورد نیاز: قلاب ۲ میلی متر و نخ در رنگ های متفاوت مناسب با سایز قلاب می توانید از مهره و مروارید و دکمه و

طرز ساخت جاتخم مرغی

طرز ساخت جاتخم مرغی های بسیار فانتزی و شیک/آموزش.jpg

وسایل مورد نیاز:
قلاب ۲ میلی متر و نخ در رنگ های متفاوت مناسب با سایز قلاب
می توانید از مهره و مروارید و دکمه و….هم برای تزیین استفاده کنید.

روش بافت:
قسمت میانی:
دور ۱)
۳ زنجیره زده، با بافت نامرئی به زنجیره اول اتصال ایجاد می کنیم تا یک حلقه ایجاد بشه.
دور ۲) ۱ زنجیره زده، ۹ پایه کوتاه در داخل حلقه ایجاد شده می بافیم و با بافت نامرئی به ابتدا متصل می کنیم.

دور ۳) ۱ زنجیره زده، در همین گره یک پایه کوتاه می بافیم، ۲ پایه کوتاه در هر یک از گره های بعدی تا آخر، اتصال با بافت نامرئی به زنجیره اول.
دور ۴) ۱ زنجیره زده، در گره بعد ۲ پایه کوتاه، دستورالعمل( در گره بعد ۱ پایه کوتاه ، در گره بعد ۲ پایه کوتاه) را تا آخر ادامه داده، در نهایت با بافت نامرئی به ابتدا متصل می کنیم.

دور ۵) ۱ زنجیره زده، در گره بعد ۱ پایه کوتاه می بافیم، در گره بعد ۲ پایه کوتاه، دستورالعمل: (در هر یک از ۲ گره بعد ۱ پایه کوتاه، در گره بعد ۲ پایه کوتاه) را تا انتها ادامه می دهیم. (گره آخر را رها کرده) با بافت نامرئی به ابتدا متصل می کنیم تا در نهایت ۳۵ گره داشته باشیم.

دور ۶) ۱ بافت نامرئی در گره بعد و هر یک از گره های بعدی تا آخر می بافیم و در انتها به ابتدا متصل می کنیم و کار را خاتمه می دهیم.

طرز ساخت جاتخم مرغی های بسیار فانتزی و شیک/آموزش

قسمت چین دور جاتخم مرغی:
دور ۱)
رنگ دیگر را به هر قسمت که مایل هستیم با بافت نامرئی متصل می کنیم، ۳ زنجیره زده ، در هر یک از ۲ گره بعدی ۱ پایه بلند می بافیم، ۷ زنجیره زده، در همین گره ۱ پایه بلند دیگر می بافیم، در هر یک از ۵ گره بعدی ۱ پایه بلند می بافیم، ۷ زنجیره زده، ۱ پایه بلند در همین گره می بافیم … . و به همین ترتیب تا آخر عمل می کنیم در نهایت با بافت نامرئی به سومین زنجیره از ۳ زنجیره ابتدایی متصل می کنیم.

دور ۲) ۱ زنجیره زده، ۱۵ پایه بلند بر روی فضای ۷ زنجیره ای می زنیم، ۳ گره بعدی را رها کرده، ۱ پایه کوتاه بر روی گره بعدی می زنیم، ۱۵ پایه بلند بر روی فضای ۷ زنجیره ای بعدی می زنیم … . و به همین ترتیب تا آخر عمل می کنیم و در انتها با بافت نامرئی به زنجیره اول متصل می کنیم و کار را خاتمه می دهیم.

دور ۳) رنگ متفاوت را متصل کرده و در هر یک از گره های ردیف قبل ( بجز پایه بلند اول و آخر هر گلبرگ و پایه کوتاه بین گلبرگ ها) ۱ پایه کوتاه می بافیم. (در صورت تمایل می تونید ۲ ردیف ببافید) و کار را خاتمه می دهیم.
در صورت تمایل می توانید با گل، مروارید، دکمه، مهره و … تزیینش کنید.

آفتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *