دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

ده اشتباه رایج پدر و مادرهای تازه در مورد نوزاد -۱

بسیاری از والدین تازه نسبت به رفتارهای نوزاد از قبیل ترشح بزاق، استفراغ و … بسیار حساس هستند و واکنش های فیزیکی اغراق شده نشان می دهند…

همه پدر و مادرها اشتباه می کنند. باور نمی کنید؟ کافیست به پدر و مادر خودتان فکر کنید تا لیستی از کارهایی که اشتباه انجام داده اند را تهیه کنید.

رسانه ۷ – حقیقت این است که هیچ کس عاری از خطا و اشتباه نیست و خصوصا افرادی که به تازگی پدر و مادر شده اند به احتمال بیشتری دچار اشتباه خواهند شد. اما شاید با آگاهی از ۱۰ اشتباه رایجی که والدین انجام می دهند، از وقوع آنها جلوگیری کنید.

اشتباه شماره یک : با هر اتفاقی مضطرب و وحشت زده می شوند

بسیاری از والدین تازه نسبت به رفتارهای نوزاد از قبیل ترشح بزاق، استفراغ و … بسیار حساس هستند و واکنش های فیزیکی اغراق شده نشان می دهند. والدین می توانند تمام مدت زمان سال اول زندگی کودک را با نگرانی در مورد چیزهای کوچک بگذرانند. مسائلی از قبیل اینکه آیا دفع نوزاد زیاد است یا خیلی کم است یا ترشح بزاق نوزاد زیاد است یا نه و یا اینکه به اندازه کافی غذا می خورد یا نه و حتی اینکه زیاد گریه می کند یا کمتر از حد معمول گریه می کند، ذهن بیشتر والدین تازه را به خود مشغول می کند. این نگرانی ها مانع از لذت بردن از یکسال اول زندگی کودک خواهد شد. نوزادان مقاوم تر از آن هستند که ما فکر می کنیم.

اشتباه شماره دو : به نوزاد اجازه گریه نمی دهند

ما فکر می کنیم تنها وظیفه ما به عنوان والدین این است که مانع از گریه نوزاد بشویم. این تصور به این علت است که ما گریه نوزاد را با این واقعیت پیوند می دهیم که در حال انجام کار اشتباهی هستیم و باید آن را تصحیح کنیم. نوزادان برای گریه طراحی شده اند. آنها می توانند با وجود تغذیه و پوشک مناسب هم به گریه ادامه دهند. گریه راه ارتباطی نوزاد است و البته این مسئله به این معنی نیست که شما قادر نیستید آنها را نوازش و آرام کنید.

گریه جزئی از نوزاد است اما اگر نوزاد شما در حالی که تب دارد، استفراغ می کند، شکمش ورم کرده یا دچار التهابات پوستی است، بدون توقف برای یکساعت گریه می کند، حتما در کمترین زمان ممکن با پزشک تماس بگیرید. با توجه به اینکه شما بهتر از هر کس دیگری نوزادتان را می شناسید، پس اگر فکر می کنید مشکلی وجود دارد حتما با پزشک تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *