دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

با انجام دادن این ۱۰ کار زندگیتون تغییرات چشم گیری می کنه

اگه بدن و ذهنتون با حداکثر توانی که داره کار نکنه، نمیتونید توقع فتح قله های موفقیت رو داشته باشید.

1-1

زندگی یعنی یاد گرفتن و بالا و پایین شدن. برای کسانی که پایین نردبان موفقیت ایستادند، انگار کسانی که بالا هستند بدون زحمت به اونجا رسیدن. اما باید بدونیم افراد موفق عادتهای مشترکی دارند و این عادت ها هستند که در مسیر پر فراز و نشیب زندگی به کمکشون میان. میخوایم ۱۰ نکته ارزشمند که رعایت کردن میتونه تغییرات چشم گیری تو زندگیمون ایجاد کنه رو با هم یاد بگیریم.

۱ . بدون با چه مشکلاتی میتونی کنار بیای.

هر وقت به تنگناها و مشکلات زندگی میرسیم، آگاه بودن از اینکه از پس حل هر مشکلی که سر راهتون قرار میگیره برمیاید، میتونه روحیه تون رو قوی کنه. اگه در حال حاضر حضور موانع زیادی رو حس می کنید، به خودتون بگید “من برای هر چالشی که سر راهم قرار بگیره آماده ام”. همین جمله باعث میشه این موضوع رو باور کنید و رفتار متفاوتی از خودتون نشون بدید.

۲ . نگذار “عالی” دشمن “خوب” باشه.

نکته بزرگی داخل این جمله نهفته است. همه ما دوست داریم عالی باشیم و کسی نیست که عالی بودن رو به خوب بودن ترجیح بده. اما واقعیت اینه که هیچ وقت هیچ چیزی بی نقص نخواهد بود. پس خودتون رو با وسواسی بودن عقب نیندازید و سعی کنید از “خوب” شروع کرده و بعد پله به پله پیشرفت کنید.

۳ . بدون که یک روز بد، نشونه آخر دنیا نیست.

راهکاری که برای این موضوع خیلی جواب میده اینه که به هدف اصلیتون به عنوان برنده شدن در یک جنگ بزرگ نگاه کنید. توی مسیر رسیدن به این هدف، جنگ های کوچک زیادی وجود دارن، اما برای برنده شدن در جنگ اصلی، قرار نیست در همه جنگ های کوچک هم برنده شده باشید. فقط کافیه در اکثریت اونها موفق بشید. اگه یک روز، هفته، ماه و یا سال بد رو پشت سر میگذارید، به هدف اصلی و تصویر بزرگتر فکر کنید. این کار باعث میشه اون روز بد رو نادیده گرفته و از فردا دوباره به دنبال اهدافتون برید.

۴ . سوال بپرس.

معلوم نیست چرا آدمها سوال نمیپرسند. خیلی ها از سوال پرسیدن خجالت میکشن و خیلی های دیگه اصلا براشون مهم نیست. یادتون باشه، کسی که سوال میپرسه خنگ نیست، بلکه دوست داره بیشتر از بقیه بدونه. زیبایی سوال پرسیدن اینه که میتونید از تجربیات آدمهای حرفه ای فقط با رد و بدل کردن چند کلمه استفاده کنید.

۵ . چالش ها رو ببین، نه مشکلات رو.

یکی از عادتهایی که میتونه سریع تر به موفقیت ختم بشه اینه که مشکلات رو به چشم چالش هایی ببینید که راه حل و جواب دارند، نه به چشم مشکلات. معلومه که زندگی قراره چوب لای چرخمون بذاره، اما مهم اینه که ما چه برخوردی با این چالش ها نشون میدیم.

۶ . احساس کن.

زندگی پر از بالا و پایین رفتنه، و اگه نبود خیلی حوصله سر برمیشد.  یکی از کارهایی که به رسیدن به اهداف خیلی کمک می کنه، اینه که با احساساتتون رو دروایستی نداشته باشید. در مسیر کار و تلاش، بعضی وقتها دلمون میخواد برای دستاوردهای جدید جشن بگیریم، یا وقتهایی که ناراحتیم کمی گریه کنیم. هیچ کدوم از اینها اشکالی نداره و تازه باعث میشه بتونید احساساتتون رو تخلیه کنید.

۷ . خودت رو با دیگران مقایسه نکن.

بگذارید از یک بابت خیالتون رو راحت کنم. هر چقدر هم که در زندگی تلاش کنید، همیشه کسی هست که از شما زیباتر، موفق تر، پولدارتر، لاغرتر و…باشه. بهتره کارها رو به خاطر علاقه مندی خودتون انجام بدین، تا از روی اجبار برای رسیدن به دیگران. هیچوقت نمیدونیم اون کسی که فکر می کنیم از ما بهتره، چه مشکلاتی توی زندگیش داره…

۸ . غذای سالم بخور و ورزش کن!

اگه بدن و ذهنتون با حداکثر توانی که داره کار نکنه، نمیتونید توقع فتح قله های موفقیت رو داشته باشید. اگه دوست دارید به اهدافتون برسید، باید بدونید که بدنتون به سوخت مناسب، نگهداری و تمرین احتیاج داره. از قدیم گفتن، عقل سالم در بدن سالم!

۹ . بدون این تو هستی که زندگی رو کنترل می کنی.

زیبایی زندگی اینه که شما در صندلی راننده قرار دارید. فرمون در دست شماست و اینکه سر از کجا در میارید، کاملا به خودتون بستگی داره. دونستن این موضوع باعث میشه همیشه به سمت جلو حرکت کنید، حتی اون روزهایی که خیلی حسش نیست.

۱۰ . بدون که نمودار موفقیت خطی نیست.

مهمترین نکته ای که باید بدونیم اینه که نمودار موفقیت خطی نیست. یعنی چی؟ یعنی شما ممکنه یک قدم به جلو بیاید، اما بعد دو قدم به عقب بیفتید و بعدش چندین دور دور خودتون بچرخید. با قبول کردن این موضوع، روزهای بی حوصلگی چندان هم وحشتناک به نظر نمی رسند و اگر کمی از برنامه عقب افتادید، روحیه خودتون رو از دست نمیدین.

گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *