دسته‌ها
دانستنی ها

همه چیز درمورد Alexa به همراه سوال و جوابهایی در مورد آن

همه چیز درمورد Alexa به همراه سوال و جوابهایی در مورد آن

مقدمه: سرویس الکسا با سایت Alexa.com از طرف شرکت Amazon در سال ۱۹۹۶ ایجاد شد که و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود. و به گفته ویکی پدیا امتیاز این سایت بعد از امتیاز گوگل (Page Rank) برای وبسایت داران دارای ارزش زیادی می باشد. در صفحه الکسا در ویکی پدیا اطلاعات زیادی در مورد این سایت بیان شده است (لینک) که بصورت خلاصه اگر بیان کنیم این سایت بر اساس SEO، لینک های ورودی و خروجی، طیف بازدیدکنندگان و اطلاعات آنها و … سایت های موجود در جهان را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی نشان از ارزش زیاد و محبوبت آن سایت است که در کل به دو دسته این رتبه بندی انجام می شود کهیکی در سطح جهانی و یکی در سطح کشور. و کشور بر اساس زبان و مکان IP های لینک شده به سایت انجام می شود. حال هرچه رتبه بالاتری سایت مربوطه دارا باشد میزان بازدید آن به مراتب بیشتر از رتبه های بعدی می باشد و گزینه های استاندارد یک وبسایت برتر در آن رعایت شده است.

 Alexa.com service was created by Amazon in 1996, and today it is known as a useful source of web site data.And according to Wikipedia, the site’s rating is much more valuable to web site users than Page Rank. There is a lot of information about this site on the Alexa page on Wikipedia.In summary, if we say that this site is based on SEO, the input and output links, the spectrum of visitors and their information, and … the sites in the world, which rank this high value of the site This is generally done in two categories of this ranking ،One globally and one nationwide. And the country is based on the language and location of the IPs linked to the site. The higher the rank of the site, the higher its visit rate than the next ranking, and the standard options of a top website are met.

what is Amazon?

To find out what Amazon is, refer to the link above.

الکسا چطور کار می کند و آمارهای خود را از چه طریقی بدست می آورد؟

الکسا بر اساس اطلاعات کاربران خود آمازون و الکسا که اکثر آنها Toolbar مخصوص Alexa را دارند آمار می گیرد و شاید سوال اکثر شما این باشد که سایت الکسا از کجا می تواند تخمین بزند برای مثال ۲۰ درصد بازدیدکنندگان زیر ۱۸ سال هستند و اطلاعات این چنین. بله آنهایی که تولبار الکسا را دارند و اکانت در آن ساخته اند اطلاعاتی از آنها در الکسا هست که براساس آن الکسا می تواند تخمین های لازم را برای ثبت اطلاعات بزند.

.

چگونه رتبه الکسای سایت خود را بهتر کنیم؟ برای این کار مراحل زیر را انجام دهید: ۱) ویدجت الکسا را در سایت خود بگذارید. برای این کار کد زیر را در بخش مربوطه برای آن با عوض کردن a-matinfar.blogfa.com به آدرس سایت خود ویرایش کرده و قرار دهید:

۲) از سایت های بزرگ و پربازدید ورودی داشته باشید. برای این کار می توانید مطالب خود را با لینک در انجمن های بزرگ با رعایت قوانین قرار دهید یا بصورت تبلیغات در سایت هایی که لینک شما را در قبال گرفتن مبلغی برای تبلیغ می گذارند می توانید لینک ورودی از این سایت ها داشته باشید.

۳) در مورد Alexa حتما مطلبی را در سایت خود قرار دهید و حتما به سایت آن لینک بگذارید. تجربتا عرض می کنم این مسئله شاید غیرمفید باشد ولی شما هم بعد از مدتی اگر این مرحله را انجام دهید بهبود رتبه را حتما مشاهده می کنید.

۴) مطلبی در مورد اینترنت و فروشگاه های اینترنتی را درصورت امکان در سایت خود قرار دهید. این مطلب هم بخاطر این هست که اکثر وب مسترها (دارندگان وبگاه اینترنتی) که تولبار الکسا را دارند برای این مطلب به سایت شما می آیند و این امر در بهبود رتبه الکسا مفید می باشد.

۵) توصیه اکید می شود که بطور منظم سایت خود را به روز نگه دارید و در صورتی که این به روز رسانی مدت ها انجام نشود سخت می توان به رتبه قبلی بازگشت.

۶) نوشته های سایت خود را ناب نگهدارید! یعنی چیزی را ارائه بدهید که در سایت های دیگر موجود نیست و طوری پست را تمام کنید که حتما اگر جایی کپی شد نام و لینک شما در آن موجود باشد.

۷) حتما در شبکه های اجتماعی مطالب سایت خود را قرار دهید چون در اکثر موتورهای جست جو شبکه های اجتماعی و مطالب آنها در اولویت می باشند و راهی مفید برای تبلیغ و گرفتن لینک برای سایت شما می باشد.

منبع:a-matinfar.blogfa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *