دسته‌ها
دانستنی های سفر

چطوری چراغ قوه رو با باطری های کمتری روشن کنیم؟

خوبی این روش اینه که هیچ چیزی نباید دقیق باشه و با یه مقیاس چشمی میتونید اندازه ی فویلی که برای باطری مناسبه رو تعیین کنید

1

اگه تا به حال نبود برق و الکتریسیته رو دیده باشید، میدونید که به محض غروب آفتاب، با ارزشترین چیز به دست آوردن نور کافی برای دیدن اطرافه. اگر توی شرایطی گیر افتادین که نمیدونستید تا چند ساعت قراره توی تاریکی باشید و تعداد باطری زیادی همراه خودتون نداشتید، میتونید با استفاده از این کلکی که امروز یاد میگیریم، کاری کنید که چراغ قوه تون با باطری های کمتری روشن بشه، تا بتونید در مصرف باطری برای مواقع ضروری تر صرفه جویی کنید.

برای صرفه جویی در مصرف باطری، میخوایم یه تکه فویل آلومینیومی رو لوله کرده و به جای باطری کنار باطری های دیگه بذاریم. چیزهایی که لازم داریم، یه چراغ قوه، فویل آلومینیومی و حداقل یه دونه باطری هست.

2

خوبی این روش اینه که هیچ چیزی نباید دقیق باشه و با یه مقیاس چشمی میتونید اندازه ی فویلی که برای باطری مناسبه رو تعیین کنید. فقط یادتون باشه چندین لایه تا بزنید تا رسانای خوبی از این فویل ساخته باشید.

3

4

5

عرض فویل آلومینیومی باید کمی بلندتر از قد باطری باشه، تا به خوبی کار کنه…

6

7

حالا فرقی نمی کنه کدوم رو بالاتر و کدوم رو پایین تر میذارید، این تکه فویل باعث میشه چراغ قوه تون تنها با استفاده از یه دونه باطری کار کنه و باطری دیگه تون برای مواقع ضروری تر ذخیره بشه!

9

گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *