دسته‌ها
آموزش عروسک سازی

آموزش ساخت عروسک سنجاب با استفاده از دستکش

لوازم غیراستفاده منزلتون رو به جای دور انداختن به یک موجود دوست داشتنی تبدیل کنید و یا برای بچه هاتون اسباب بازی بسازید یا در رشد و تقویت تخیل بچه ها اونها رو یاری کنید.

برای ساختن عروسک های مختلف از حیوانات گوناگون شما میتونید از ایده های زیادی استفاده کنید و لوازم غیراستفاده منزلتون رو به جای دور انداختن به یک موجود دوست داشتنی تبدیل کنید و یا برای بچه هاتون اسباب بازی بسازید یا در رشد و تقویت تخیل بچه ها اونها رو یاری کنید.

لوازم مورد استفاده در آموزش ساخت عروسک سنجاب با استفاده از دستکش :
دستکش : یک لنگه
پنبه یا پشم شیشه : به میزان مورد نظر
لوله پاک کن (یا پیپ پاک کن) : برای استفاده در پاها و دم سنجاب
(اگر نتونستید لوله پاک کن تهیه کنید خیلی سخت نگیرید، میتونید از مفتول های سیمی هم استفاده کنید)
نخ نازک گلدوزی : در رنگ هایی که به دستکشتون بیاد (من در اینجا از رنگ های قهوه ای، سفید، نارنجی و قهوه ای تیره استفاده کردم)
مهره های چوبی : برای استفاده به عنوان بینی سنجاب (میتونید از هر چیز دیگه ای هم استفاده کنید مثل ملیله یا دکمه)
قیچی
سوزن
ماژیک : برای ترسیم الگو روی دستکش

fa-unpaired-glove-chipmunk01
ابتدا باید دستکش خودتون رو وارونه کنید و برروی قسمت درونی دستکش مطابق نمودار موجود در تصویر زیر و با استفاده از ماژیک نقشه ی بدن سنجاب خودتون رو ترسیم کنید، سپس با استفاده از سوزن و نخ همرنگ دستکشتون کوک های سه میلیمتری از محل نقطه چین هایی که در تصویر زیر با رنگ سفید مشخص کردم بزنید، در پایان باید با استفاده از قیچی محل هایی که با ماژیک علامت زدید رو برش بزنید.

fa-unpaired-glove-chipmunk02
در این مرحله باید قطعات دستکش که برش زدیم و از هم جدا شدند رو به سمت اصلی برگردونیم، سپس سه قطعه از لوله پاک کن یا مفتول سیمی رو جهت قرار دادن درون بخش دُم و پاهای سنجابمون آماده کنید، یک قطعه بزرگتر رو درون دُم و دو قطعه کوچیک رو درون پاها قرار بدید، حالا باید درون دم و بخش پاها و درست در اطراف لوله پاک کن یا مفتول سیمی پنبه یا پشم شیشه قرار بدیم، به همین ترتیب پنبه یا پشم شیشه رو درون بخش های بدن، سر، دست ها هم قرار بدید، دقت کنید که نباید درون گوش ها پنبه یا پشم شیشه قرار بدید.

fa-unpaired-glove-chipmunk03

حالا باید قطعات بدن سنجابمون رو بدوزیم، مطابق نمودار زیر انتهای بخش های بدن، دست ها و دُم رو با استفاده از نخ همرنگ دستکش بدوزید، توجه کنید که برای دوختنقسمت های دم، دست ها دوخت رو باید به سمت داخل و برای بخش انتهایی بدن دوخت رو به سمت خارج انجام بدید.

fa-unpaired-glove-chipmunk04

برای بستن و دوختن سره سنجاب باید مطابق نمودار زیر عمل کنید، انتهای بخش سر رو به سمت خودتون نگه دارید، حالا بخش لبه رو به این ترتیب جمع کنید : چپ، راست، پایین و در انتها بالا (همانند بستن کاغذ کادو) و در پایان هم مثل نمودار زیر کوک بگیرید.

fa-unpaired-glove-chipmunk05

در این مرحله باید گوش های رو به سر متصل کنید، برای اینکار دهانه های قسمت گوش ها جمع کنید و اون ها رو پشت سر قرار بدید و به قسمت پشت سر بدوزید، مطابق تصویر زیر عمل کنید.

fa-unpaired-glove-chipmunk06

برای تزئین دُم سنجابمون من از کوک های یک سانتی با استفاده از نخ گلدوزی به رنگ های سفید، نارنجی و قهوه ای تیره استفاده کردم، ابتدا با استفاده از نخ گلدوزی سفید در بخش میانه دم کوک های یک سانتی ایجاد کردم و سپس کوک هایی مشابه ای رو با رنگ های قهوه ای تیره و نارنجی در دو طرف نخ سفید با فاصله یک سانتی متری زدم.

fa-unpaired-glove-chipmunk07

حالا مطابق تصویر و نمودار زیر و با استفاده از نخ هم رنگ دستکش بخش های سر، دُم و دست ها رو به بدن متصل کنید.

fa-unpaired-glove-chipmunk08

حالا من با استفاده از نخ مشکی برای سنجابم چشم ترسیم کردم که شما میتونید با سلیقه ی خودتون براش چشم های متفاوتی ایجاد کنید، سپس با قرار دادن مهره ی چوبی در جلوی صورت سنجاب و کوک زدن، بینی سنجابم رو متصل کردم.
در پایان هم با حالت دادن به لوله پاک کن یا مفتول سیمی موجود در پاها و دم به سنجاب خودم فرم دادم.

fa-unpaired-glove-chipmunk09منبع:سون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *