دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کودک را زیاد نپوشانید !

لباس کم پوشیدن برای کودک همیشه کم­ ضررتر از لباس زیاد پوشیدن است. سعی نکنید با دستکش دستهای نوزاد را گرم کنید، چون حتی اگر لباس کافی هم به تن نوزاد بکنید دستهایش سرد خواهد بود.

لباس کودک,لباس پوشاندن کودک,

لباس کم پوشیدن برای کودک همیشه کم­ ضررتر از لباس زیاد پوشیدن است. سعی نکنید با دستکش دستهای نوزاد را گرم کنید، چون حتی اگر لباس کافی هم به تن نوزاد بکنید دستهایش سرد خواهد بود.

اشتباهات رایج در زندگی، گاهی عواقبی را به همراه دارند که جبران ناپذیر هستند و در این مواقع تنها چیزی که به ذهن می رسد این است که چه بهتر بود خودسرانه اقدامی انجام نمی شد.

در همین راستا روشهایی که برای نگهداری یا از بین بردن مشکلات نوزدان و شیرخواران به کار گرفته می شود بسیار حائز اهمیت است. معمولاً اقدام نادرستی که در فصول سرد سال از سوی والدین سر می زند پوشاندن بیش از حد نوزادان است این شیوه اشتباه با قرار دادن نوزاد در کنار یک وسیله گرمایشی مثل شوفاژ یا بخاری دو چندان میشود.
دمای طبیعی و معمولی بدن نوزادان بین ۲۳ تا ۲۵ درجه است و بر همین اساس به والدین توصیه می شود دمای محیط را به همین میزان حفظ کنند تا به این ترتیب نوزاد در شرایط طبیعی قرار داشته باشد ضمن اینکه به طور مداوم به نوزاد شیر مادر خورانده شود.
این در حالی است که برخی مادران به دلیل باور نادرستی که دارند نوزاد را پوشانده و کنار بخاری یا شوفاژ قرار می دهند غافل از اینکه با این روش آب بدن نوزاد از دست رفته و دچار تب می شود.
متاسفانه در این مواقع از آنجا که مادر نمی داند به دلیل اشتباهی که صورت گرفته چنین وضعیتی پیش آمده است، گمان میکند نوزاد دچار بیماری عفونی و در نهایت تب شده است.
در این مواقع برخی از مادران دست به خود درمانی و استفاده از داروهایی می زنند که در مورد تاثیرآنها از قدیمی ها و مادربزرگها شنیده اندیا اینکه نوزاد را نزد پزشک می برند بدون اینکه در مورد شیوه مراقبت خود حرفی بزنند.
داغ بودن بدن نوزاد از دیدگاه پزشکان موضوع مهم و قابل پیگیری است از این رو ممکن است پزشکان غافل از اقدام نادرستی که از سوی مادر نوزاد به کار گرفته شده است، آزمایشات و مصرف مکرر آنتی بیوتیک را تجویز کنند که به این ترتیب حلقه ای معیوب را تکرار کرده و با اشتباه اولیه، عواقب ناگواری به سراغ نوزاد خواهد آمد.

منبع:hidoctor.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *