دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

زندگی کودک هفته چهارم

نوزاد شما ممکن است صداهای نامفهومی از خود در بیاورد تا احساسات خود را ابراز کند. تعداد کمی از کودکان نیز در این مرحله جیغ می کشند یا می خندند. شما هم می توانید همان صداهای نامفهوم را از خودتان در بیاورید و با او ارتباط برقرار کنید و البته با نوزاد خود به صورت چهره به چهره حرف هم بزنید. او از اینکه شما خیره به او نگاه کنید لذت خواهد برد…

کودک شما چگونه رشد می کند؟
نوزاد شما ممکن است صداهای نامفهومی از خود در بیاورد تا احساسات خود را ابراز کند. تعداد کمی از کودکان نیز در این مرحله جیغ می کشند یا می خندند. شما هم می توانید همان صداهای نامفهوم را از خودتان در بیاورید و با او ارتباط برقرار کنید و البته با نوزاد خود به صورت چهره به چهره حرف هم بزنید. او از اینکه شما خیره به او نگاه کنید لذت خواهد برد!
اگر هم کاری دارید که باید انجام دهید، نوزاد از شنیدن صدای شما از اتاق دیگر لذت می برد. حتما با صدای خود کودک هم با او حرف بزنید. این کار خنده دار نیست! کودک شما با این صداهای بلند و کشیده کنار می اید و این صداها می توانند ساختار و عملکرد زبان را به او آموزش دهند.

زندگی کودک هفته یک

زندگی شما: احساسات مختلف و نوسانات عاطفی
حتی هم اکنون که شما به تازگی مادر شده و خوشحال ترین فرد روی زمین هستید، بروز احساس ناامیدی امری معمول و طبیعی است. البته شما دوست ندارید که این را به همه بگویید، اما ۹ ماه را در انتظار کودک خود بوده اید و مدام پیش خود تصور می کرده اید که او چه شکلی خواهد بود و او اکنون اینجاست، اما ممکن است دقیقا همان چیزی نباشد که شما انتظار داشته و پیش خود مجسم می کرده اید. در صورتی که یک نوزاد دچار بیماری یا مشکل خاصی باشد، احتمال بروز این احساسات در والدین او بیشتر است، زیرا آنها آنچه را می خواسته اند به دست نیاورده اند. اما با این حال، والدین یک کودک کاملا سالم نیز معمولا این احساسات را دارند:
– مادر سه پسر، که انتظار تولد یک دختر را داشته است.
– یک مادر نسبتا مسن که احتمالا دیگر هرگز بچه دار نخواهد شد و انتظار یک دختر کوچولو را داشته، اما پسر به دنیا اورده است.
– مادری که در ابتدا دو قلو حامله بوده، اما یکی از جنینها در اوائل دوران حاملگی در رحم مرده و او صاحب تنها یک فرزند شده است.
– وقتی که نوزاد دقیقا شبیه پدرش باشد و حتی یک ذره هم به مادر شباهت نداشته باشد!
در همه این موارد، کودک کاملا سالم است و می توان این را جشن گرفت. اما یک کودک تخیلی نیز وجود داشته که به دنیا نیامده و می توان برای او سوگواری کرد؛ حتی قبل از در آغوش گرفتن یا پذیرش کامل کودک اصلی و واقعی. افراد به ندرت در این باره صحبت می کنند، اما این حالت کاملا طبیعی و انسانی است. بنابراین اگر شادی شما آمیخته با حسرت است، لازم نیست احساس گناه کنید. می توانید در یک محیط خلوت و شخصی، کمی غصه بخورید و سپس به شمارش نعمتهایی بپردازید که خدا به شما داده است.
ویرایش و تلخیص:آکاایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *