دسته‌ها
بهداشت مادر کودک

معاینه پزشک-مادر در هفته ششم پس از زایمان

این هفته شما متخصص زایمان خود را برای یک معاینه کامل پس از زایمان خواهید دید…

این هفته شما متخصص زایمان خود را برای یک معاینه کامل پس از زایمان خواهید دید. در اینجا چند چیز که ممکن است در طول ویزیت رخ دهد، آمده است:

معاینه خاصره : پزشک شما محدوده مهبلی شما را معاینه خواهد کرد. همچنین گردن رحم و رحم و در صورتی که وضع حمل سزارین داشته اید، شکم شما را نیز معاینه خواهد کرد.

بحثی در مورد افسردگی پس از زایمان : پزشک شما درباره ی چگونگی احساس عاطفی شما سوال خواهد کرد چناچه احساس غم یا اضطراب داشته اید یا به دفعات متناب گریسته اید به وی بگویید.

 

معاینه پزشک-مادر در هفته ششم پس از زایمانسفارش در مورد جلوگیری از حاملگی : شیردادن از سینه قدری از باردار شدن جلوگیری می کند، اما نه به آن قدر کافی که شما بتوانید روی آن به عنوان شکلی از کنترل بارداری حساب کنید. مادامی که نقشه ای برای به زودی باردار شدن ندارید، با پزشک خود درباره اینکه از چه نوع روش ضد حاملگی استفاده کنید گفتگو نمایید. پیشنهاداتی در خصوص ورزش، رژیم غذایی و مکمل های ویتامینه : پزشک شما به شما اجازه خواهد داد بدانید چه موقع می توانید رژیم ورزشی پیش از بارداری خود یعنی پیاده روی، دوی آهسته، شنا، وزنه برداری یا ورزش های مسابقه ای را از سر بگیرید. او شاید پیشنهاداتی در مورد کاستن از وزن به شما بدهد. به ویژه اگر در دوران بارداری اضافه وزن زیادی کسب کرده باشید. وی همچنین درباره ی مکمل های ویتامینه به شما گفتگو خواهد کرد. چنانچه شما ظرف یکی دو سال آینده مجدداً قصد حامله شدن دارید، ممکن است او به شما پیشنهاد نماید به مصرف ویتامینهای پیش زایمانی خویش ادامه دهید تا از کسب مقادیر کافی اسید فولیک و گرد آوری و تجمع ویتامین های محلول در چربی که در بدن شما ذخیره شده اند و در طول بارداری و شیر دهی از سینه تحلیل رفته، اطمینان حاصل نمایید.

پاسخ به سوالات درباره ی بارداری آتی شما : چنانچه در این خصوص که این بارداری چگونه بر بارداریهای آینده ی شما تاثیر می گذارد، سوالاتی دارید، حالا آنها را به بحث بگذارید. به عنوان مثال، در صورتی که در دوران حاملگی معضلی نظیر فشار خون بالا یا مرض قند حاملگی داشته اید در این مورد که شما در فاصله اکنون و بارداری آتی خود چه می توانید بکنید تا خطر ایجاد دو باره آن معضلات را کاهش دهید گفتگو کنید.

منبع:کار گروه پزشکی کودک و خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *