دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

زندگی کودک هفته بیست و هفتم

یکی از راههایی که می توانید بفهمید آیا کودک شما یک اسباب بازی مخصوص و محبوب دارد یا نه، این است که سعی کنید اسباب بازی را از او دور کنید. در این حالت ممکن است ببینید که با دور کردن اسباب بازی، کودک با صدای بلند اعتراض می کند!

کودک شما چگونه رشد می کند؟

در این سن کودکان به حیوانات مصنوعی (کوچک یا بزرگ) علاقه نشان می دهند. یکی از این حیوانات ممکن است به محبوبترین اسباب بازی کودک شما تبدیل شود. در این حالت به زودی شما می بینید که این اسباب بازی را بایستی همه جا به دنبال خودتان ببرید و البته معمولا آب دهان کودک شما بر روی آن جاری است! نگران نباشید: یک “شی انتقالی” مانند این می تواند نشانه ای از رشد استقلال شخصی باشد، که کودک شما یاد می گیرد تا خودش را از شما جدا کند و روی پای خودش بایستد؛ البته آهسته آهسته!
هنگامی که می خواهید چیز جدیدی بخرید، اسباب بازیهای نرمی را انتخاب کنید که به خوبی دوخته شده باشند. اسباب بازیهای دیگری که می توانند برای کودک شما مناسب باشند شامل توپ، استوانه های تودرتو، اسباب بازیهایی که فنر دارند و ناگهان بیرون می پرند و همچنین عروسکهای بزرگ هستند.

یکی از راههایی که می توانید بفهمید آیا کودک شما یک اسباب بازی مخصوص و محبوب دارد یا نه، این است که سعی کنید اسباب بازی را از او دور کنید. در این حالت ممکن است ببینید که با دور کردن اسباب بازی، کودک با صدای بلند اعتراض می کند!

زندگی شما: برخورد محترمانه با پدربزرگ و مادربزرگ کودک
والدین شما و همسرتان که به تازگی پدربزرگ و مادربزرگ شده اند حال خوشی دارند! آنها واقعا حال خوشی دارند و البته بعضی مواقع زیاده از حد حال خوشی پیدا می کنند!
در صورتی والدین شما یا همسرتان از نحوه تربیت کودک توسط شما انتقاد کردند، ناخواسته شما را نصیحت کردند یا کار دیگری کردند که بر نوع انتخاب شما جهت تربیت فرزند تاثیر بگذارند، برخورد شدید و تدافعی نکنید. در صورتی که شما از شیوه ای که برای بزرگ کردن کودک خود انتخاب کرده اید مطمئن باشید، راحت تر می توانید با این نظرات ناخواسته برخورد کنید. ممکن است سابقه آنها در بزرگ کردن کودک بیشتر از شما باشد، اما شما و همسرتان والدین این کودک هستید و شاید بهتر باشد که این نکته را به آرامی به آنها تذکر بدهید.
البته تجربه آنها می تواند مفید باشد. در صورتی که نظر شما با آنها متفاوت است، محترمانه از آنها تشکر کنید و به کار خود ادامه دهید.

لوس کردن بچه کار اختصاصی پدربزرگ و مادربزرگ هاست! کودک شما از بغل شدن یا ابراز علاقه آنها اذیت نمی شود به شرط اینکه این کارها با برنامه ای که برای غذا خوردن و خواب او ترتیب داده اید تداخل نداشته باشد. هدیه دادن بیش از حد ممکن است موجب تعجب شما شود، اما پدربزرگ و مادربزرگ کودک به خاطر علاقه و همچنین سخاوت این کار را خواهند کرد. در صورتی که بین آنها و کودک شما ارتباطی وجود دارد این ارتباط می تواند کاملا تحت نظر شما صورت گیرد. در صورتی که واقعا با یک هدیه یا اقدامی مخالف هستید، مخالفت خود را در آغاز با یک جمله مثبت شروع کنید. از آنها به خاطر سخاوتشان تشکر کنید و آنگاه در صورتی که فکر کردید لازم است با مهربانی برایشان توضیح دهید که چه چیزی را برای کودک خود ترجیح می دهید.

 

منبع- ninsite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *