دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

زندگی کودک هفته بیست ونهم

در این مرحله ممکن است هنوز به کودک خود بگوئید که “تلفن اسباب بازی نیست”، “جغجغه ات را به این طرف و آن طرف پرتاب نکن” و “موهای خواهرت را نکش”! در این سن کودک ممکن است بخواهد اقتدار شما را با سرپیچی از دستورهای ساده امتحان کند.

 کودک شما چگونه رشد می کند؟

در این مرحله ممکن است هنوز به کودک خود بگوئید که “تلفن اسباب بازی نیست”، “جغجغه ات را به این طرف و آن طرف پرتاب نکن” و “موهای خواهرت را نکش”! در این سن کودک ممکن است بخواهد اقتدار شما را با سرپیچی از دستورهای ساده امتحان کند. او نافرمان، لجباز یا خودسر نیست، فقط کنجکاو است. در این سن هرگز به کودک خود این برچسب ها را نسبت ندهید.

به خاطر داشته باشید که کودک فقط چیزهایی را به خاطر می آورد که چند لحظه پیش به او گفته اید. در این سن بهترین کار این است که فقط بگویید: “نه” و سپس او را از انجام کارش منصرف کنید.

زندگی شما: شرایط خوبی برای خودتان فراهم کنید
پذیرفتن مسوولیت یک کوچولو برای ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، یا از سر کار سراسیمه به سراغ کودک رفتن و بالعکس می تواند سرسام آور باشد. این چند نکته را طی اولین سال زندگی با کودک خود به خاطر داشته باشید:
سلامتی خود را حفظ کنید: چه اضافه وزن دوران حاملگی را کاهش داده باشید یا نه، بایستی به اندازه کافی غذا بخورید. از کافئین و الکل بپرهیزید؛ اثر محرک و آرام بخش آنها موقتی است و پس از آن موجب می شود که احساس ناخوشایندتری داشته باشید. یک برنامه ورزشی متعادل را چند بار در هفته پیگیری کنید. این برنامه می تواند صرفا به پارک کردن ماشین در محلی دورتر از محل کار و پیاده روی تا محل کار خلاصه شود. به اندازه کافی بخوابید و در صورت امکان گاهی اوقات کمی چرت بزنید. دستهای خود را مرتب بشویید تا از سرماخوردگی جلوگیری کنید، خصوصا اگر کودک شما تماس زیادی با سایر کودکان دارد.

از خانه بیرون بروید: با پیاده روی یا کمی گلکاری یا باغبانی از هوای تازه لذت ببرید. کودک شما هنوز کوچک است و می توانید او را به همراه خود به این طرف و آن طرف ببرید؛ پس تا به راه نیفتاده است قدر این موقعیت را بدانید! گاهی اوقات را هم صرفا به خودتان (بدون کودک دلبندتان) اختصاص دهید؛ با همسر یا یکی از دوستانتان به گردش بروید یا یک کار دیگر را که دوست دارید اما مدتی است به آن نپرداخته اید انجام دهید.

به خودتان حال بدهید(!): برای ماساژ، آرایش و پیرایش صورت، مانیکور یا هر چیز دیگری که فکر می کنید به شما احساس بهتر بودن می دهد، کمی پول خرج کنید. یک حمام طولانی و دلچسب هم می تواند بسیار عالی باشد.
تمرکز کنید: از یوگا، حرکات کششی، تنفس عمیق یا دیگر تمرینهای مربوط به تمدد اعصاب استفاده کنید.

 

منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *