دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

زندگی کودک هفته سی و هشتم

سیل کلماتی که کودک شما از ابتدای تولد تا کنون به طور مرتب شنیده، آهسته آهسته توان فهم زبان مادری را در او ایجاد می کند و هرچند توان او در درک کلمات نسبتا در حال رشد است اما هنوز توان استفاده از آنها را ندارد.

کودک شما چگونه رشد می کند؟

سیل کلماتی که کودک شما از ابتدای تولد تا کنون به طور مرتب شنیده، آهسته آهسته توان فهم زبان مادری را در او ایجاد می کند و هرچند توان او در درک کلمات نسبتا در حال رشد است اما هنوز توان استفاده از آنها را ندارد. صداهای نامفهوم و بی معنی او به تدریج به صداهایی با معنی تر تبدیل می شوند و شما به تدریج خواهید توانست کلمات، عبارات و حتی جملاتی صحیح و واقعی از او بشنوید. کودک شما گمان می کند که واقعا دارد حرف می زند، پس در این صورت بهتر است به او پاسخ بدهید!
با این حال هنوز هم کودک شما مطالب زیادی را از صحبتها و کلمات شما می فهمد. او می تواند بفهمد که چه زمانی شما را خوشحال کرده است. پس با عبارات خاصی او را تشویق کنید؛ مثلا بگویید: «تو با گفتن این کلمه کار خیلی خوبی کردی». هر چه شما با کودک خود بیشتر حرف بزنید (هنگام آماده کردن شام، رانندگی یا لباس پوشیدن) او هم چیزهای بیشتری درباره مکالمه و صحبت با دیگران یاد خواهد گرفت.
زندگی شما:
هنگامی که بی نظمی و کثیفی در خانه به حدی برسد که موجب استرس و نگرانی شما شود یک پیام ساده را در ذهن خود مرور کنید: توقع خود را پایین بیاور! شما نمی توانید امور منزل از قبیل آشپزی، نظافت، لباسشویی و منظم کردن زندگی را همانند دورانی که فرزند نداشته اید انجام دهید؛ خصوصا هنگامی که کودک کوچولوی شما به راه بیفتد و بتواند اسباب بازیهایش را در تمام طول روز این طرف و آن طرف بیندازد!
برای اینکه بخشی از کارهای منزل را انجام داده و احساس بهتری هم داشته باشید بر روی یک سری کارهای خاص و ساده (که توان انجام آنها را دارید) تمرکز کنید. ابتدا به کارهای ضروری برسید و سپس خانه خود را به نحوی سازماندهی کنید که زندگی را برای شما ساده تر و راحت تر کند؛ لوازم مربوط به کودک را در یک محل نگهداری کنید، اسباب بازیهای او را هم در محل مناسب دیگری قرار دهید. در صورت امکان یکبار از یک دوست یا خدمتکار کمک بگیرید که بتوانید همه چیز را در جای جدید و مناسب خود قرار دهید تا کارهای منزل منظم شود؛ پس از آنکه کارها روی غلطک افتاد شما می توانید خودتان به امور منزل رسیدگی کنید. سپس با همسر خود یک برنامه منظم بریزید تا با هم از ریخت و پاش بیش از حد در خانه جلوگیری کنید.
صحبت با دیگر والدین در مورد مشکلاتتان نیز می تواند برایتان مفید باشد. آنها با شما همدردی کرده و ممکن است راهکارهای مفیدی را نیز در اختیار شما بگذارند. یک راه برای پیدا کردن این افراد استفاده از سایتهای اینترنتی مناسب است که والدین در مورد منظم کردن خانه و امور منزل با یکدیگر تبادل نظر می کنند.
منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *