دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بازی با کودک- ماه اول- هفته اول

کارهایی که در هنگام بازی در روزهای نخست با فرزندتان انجام می دهید، به سازگار شدن شما با فرزندتان کمک می کند. این فعالیتها می توانند آرامبخش باشند. مثل آواز خواندن، در آغوش کشیدن، تکان تکان دادن یا شکلک درآوردن…

کارهایی که در هنگام بازی در روزهای نخست با فرزندتان انجام می دهید،  به سازگار شدن شما با فرزندتان کمک می کند. این فعالیتها می توانند آرامبخش باشند. مثل آواز خواندن، در آغوش کشیدن، تکان تکان دادن یا شکلک درآوردن می تواند هیجان انگیز باشد. مثل اینکه شکلک درآورید تا او ادای شما درآورد. یا به او کمک کنید تا دراز و نشست های کوتاهی انجام دهد.

اینگونه تعاملات تاثیر پذیر، می تواند بطور اعجاب انگیزی در پیشبرد یک رابطه صمیمی و عاشقانه موثر واقع شوند. اما نکته مهم این است که یاد بگیرید چه زمانی کودک آماده دریافت این محرکها است. کودکان قادر به کنترل تعداد محرکهایی که به سیستم عصبی آنها می رسند نیستند. هنگامیکه اعصاب آنها تحت فشار قرار می گیرد، خسته می شوند و چون قدرت تکلم ندارند، این خستگی را با گریه کردن، برگردادن صورت، بستن چشمها و یا حتی با خوابیدن نشان می دهند. اگر به احتیاجات منحصر به فرد کودک توجه کنید به او کمک کرده اید تا احساس کند، او را درک کرده و به او پاسخ داده اید. این امر در بالا بردن حس اعتماد کودک بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *