دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بازی با کودک -ماه پنجم – هفته سوم

کودک را مجبور نکنید در حالتی قرار بگیرد که راحت نباشد. اما می توانید با انجام کارهایی مثل دراز کشیدن جلوی او ، در دسترس قرار دادن اسباب بازی مورد علاقه اش، ایجاد ارتباط با نگاه کردن و حرف زدن با او کودک را به این کار ترغب کنید…

 

 تقویت عضلات گردن و پشت

   رسانه ۷ –   برخی از کودکان ممکن است در ۳ ماهگی هنوز به اعتراض به دمر خواباندنشان گریه کنند. اما قطعا آنها باید مدتی را به این حالت سپری کنند. زیرا عضلات گردن، شانه و پشت با قرار گرفتن در این وضعیت تقویت می شوند و برای نشستن و چهاردست و پا رفتن آمادگی پیدا می کند.

بهتر است کودک را مجبور نکنید در حالتی قرار بگیرد که راحت نباشد. اما می توانید با انجام کارهایی مثل دراز کشیدن جلوی او ، در دسترس قرار دادن اسباب بازی مورد علاقه اش، ایجاد ارتباط با نگاه کردن و حرف زدن با او کودک را به این کار ترغیب کنید. اگر در همان وضعیت کارهایی را به شکا ناگهانی انجام داد او را ترغب کنید. احتمال دارد تا دستها و پاهایش را به حالت شنا کردن حرکت دهد یا آنها را سفت کرده و به شکل هواپیما به جلو و عقب حرکت دهد.

اگر نتوانست بیشتر از یک یا دو دقیقه در این حالت بماند نگران نشوید. خواسته او را عمل کنید. به محض اینکه خسته شد او را برگردانید. می توانید بعدا دوباره این کار را انجام دهید. بیشتر کودکان با دمر خوابیدن موافق نیستند ولی همه آنها در هر حال نشستن، چهار دست و پا و راه رفتن را فرا می گیرند.

منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *