دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

ده اشتباه رایج پدر و مادرهای تازه در مورد نوزاد – ۲

اگر نوزاد شما به علت وجود یک ویروس گوارشی استفراغ می کند، معمولا صرف نظر از میزان تغذیه می تواند هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تکرار شود اما بیرون ریختن آب دهان معمولا با تغذیه مرتبط است…

اشتباه شماره ۳ : نوزاد را برای شیردادن از خواب بیدار می کنند

رسانه ۷ – نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند باید در طول شب بخوابند اما باور رایج غلط این است که شیرمادر برای تمام طول شب کافی نیست و باید نوزاد را برای تغذیه مجدد از خواب بیدار کرد. اما خوابیدن مادر و نوزاد در طول شب بسیار سودمند و مفید است.

اشتباه شماره ۴ : تفاوت استفراغ با آب دهان را تشخیص نمی دهند

تفاوت میان استفراغ و بیرون ریختن آب دهان در تعداد دفعات تکرار است و با شدت آن ها ارتباطی ندارد. به طور مثال اگر نوزاد شما به علت وجود یک ویروس گوارشی استفراغ می کند، معمولا صرف نظر از میزان تغذیه می تواند هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تکرار شود اما بیرون ریختن آب دهان معمولا با تغذیه مرتبط است.

 اشتباه شماره ۵ : تب نوزاد را تشخیص نمی دهند

هر گونه تب بالای ۳۸ درجه در ۳ ماه ابتدایی تولد، یک وضعیت اورژانسی است. تنها استثنایی که در این مورد وجود دارد، تب نوزاد بعد از تزریق اولین واکسن است که معمولا ۲۴ ساعت بعد شروع می شود. ممکن است بعضی از والدین به دادن دارو به نوزاد بسنده کنند اما این یکی از اشتباهات بزرگی است که والدین مرتکب می شوند. سیستم ایمنی بدن نوزاد نمی تواند به تنهایی عفونت را تحمل کند و از بین ببرد. اگر احساس می کنید بدن نوزاد کمی گرمتر از حد معمول است، بلافاصله از تب سنج برای فهمیدن درجه حرارت دقیق بدن استفاده کنید و در صورت تب بالای ۳۸ درجه بدون معطلی با پزشک تماس بگیرید.

منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *