دسته‌ها
دانستنی های نوزادان دسته‌بندی نشده

دلائل بی خوابی و بدخوابی کودکان- ۲

کودکان به ندرت خواب بد می بینند. این رویاها کاملا طبیعی هستند و بیشتر خواب های بد آسیب زا نیستند. کودک را بعد از این خواب ها آرام کنید.

تاخیر در زمان خواب :

رسانه ۷ –بعضی از کودکان وقت خوابشان را به تاخیر می اندازند. آنها برای به تعویق انداختن زمان خواب به بهانه های مختلفی  مانند شنیدن یک داستان بیشتر، نوشیدن یک لیوان آب، یا دستشویی رفتن متوسل می شوند. برنامه خواب را اجرا کنید. برای پاسخ دادن به اتاق کودک بروید، مهربان اما محکم و قاطع باشید. هر بار برای مدت کوتاه تری در اتاق کودک بمانید و به کودک بفهمانید که واقعا زمان خواب رسیده است.

 خواب ناکافی روزانه :
اگر کودکان در طول روز به اندازه کافی نخوابند، کودکان بزرگتر ممکن است برای به خواب رفتن در شب دچار مشکل شوند. بیشتر کودکان به دو تا سه ساعت خواب روزانه نیاز دارند. کودکان نوپا به حداقل یک نوبت خواب روزانه نیاز دارند. بیشتر کودکان تا سن ۵ سالگی بعد از صرف ناهار می خوابند. اگر کودک بهانه می گیرد و خواب آلوده است، در صورتی که به زمان خواب شبانه نزدیک نشده اید، به او اجازه بدهید کمی چرت بزند.

وقفه تنفسی در  خواب :

این مشکل به ندرت اتفاق می افتد اما بعضی از کودکان به علت وجود این مشکل نمی توانند شب ها بخوابند. کودکانی که دچار این عارضه هستند معمولا با صدای بلند خروپف می کنند، بلند نفس می کشند و خواب ناآرامی دارند. از هر ۱۰۰ کودک ۱ نفر دچار وقفه تنفسی در خواب می شود و این مشکل از ۳ تا ۷ سالگی بیشتر رایج است چون در این سن لوزه و لوزه سوم در بزرگترین وضعیت خود از نظر اندازه هستند. درمان این عارضه شامل جراحی یا استفاده از ماسک بینی در طول شب توسط کودک است.

خرو پف :

از هر ۱۰ کودک، یکی از آنها خروپف می کند. دلائل خروپف متفاوت است. این علت ها می توانند وقفه تنفسی در خواب، آلرژی های فصلی، سرماخوردگی یا انحراف بینی باشند. اگر خواب کودک مشکلی نداشته باشد مطمئنا پزشک اقدامی برای درمان خروپف نخواهد کرد اما اگر کودک به خاطر خروپف یا مشکلات تنفسی نمی تواند خوب بخوابد، با پزشک کودک مشورت کنید.

خواب بد :

کودکان به ندرت خواب بد می بینند. این رویاها کاملا طبیعی هستند و بیشتر خواب های بد آسیب زا نیستند. کودک را بعد از این خواب ها آرام کنید. برای توقف این رویاها از میزان کافی خواب کودک و آرامش بخش بودن برنامه خواب اطمینان حاصل کنید. اگر رویاهای بد قطع نشد، با پزشک مشورت کنید.

منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *