دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

غذاهایی که نباید به کودکان ۱۲ تا ۲۴ ماهه داده شوند

تکه های غذا به اندازه دانه نخود باشند، در گلوی کودک گیر نمی کند و بنابراین خطر خفگی وجود ندارد. سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و لوبیای سبز را باید تکه تکه کنید یا آنها را پخته و سپس ریز ریز کنید


رسانه ۷ – شیر کم چرب: بیشتر کودکان نوپا به تمام چربی‌ها و کالری‌ شیر برای رشد و نمو نیاز دارند. وقتی کودکتان به دو سالگی رسید و هیچ مشکلی در رشد او وجود نداشت، اگر تمایل داشتید می‌توانید از این به بعد به او شیر کم چرب تری بدهیداما اگر کودکتان در معرض چاقی یا بیماری قلبی قرار دارد،  ممکن است پزشک توصیه کند قبل از این که به سن ۲ سالگی برسد، از شیر کم چرب استفاده کند)

خطرات خفگی که کودک را تهدید می کند
لقمه های بزرگاگر تکه های غذا به اندازه دانه نخود باشند،  در گلوی کودک گیر نمی کند و بنابراین  خطر خفگی وجود ندارد. سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و لوبیای سبز را باید تکه تکه کنید یا آنها را پخته و سپس ریز ریز کنید. میوه هایی مثل انگور، گوجه و خربزه را قبل از اینکه به کودک بدهید، چهار قسمت کنید. همچنین گوشت و پنیر را به صورت تکه های خیلی ریز در آورید.
میوه های سخت و کوچکمیوه های مغز دار (بادام، پسته و غیره)، ذرت بو داده، قرص های  ضدسرفه (که به صورت آب نبات هستند)، آب نبات، کشمش و دیگر میوه های خشک شده کوچک و میوه های دانه مانند می‌توانند موجب خفگی شوند.
میوه های چسبناک و نرماز آدامس و غذاهای نرم که ممکن است در گلوی کودکتان گیر کند، بپرهیزید.
کره بادام زمینیمواضب باشید به کودک نوپای خود زیاد کره بادام زمینی ندهید که در قورت دادنش با مشکل مواجه شود. در عوض، لایه نازکی از کره بادام زمینی را بر بروی نان یا بیسکویت بمالید.

نکات دیگری برای ممانعت از بروز خفگی:
•    اجازه ندهید فرزندتان در داخل اتوموبیل چیزی بخورد چرا که در حین رانندگی نمی‌توانید مواظب او باشید.
•   
اگر از دارویی استفاده می کنید که باید بر روی دندان مالیده شود، تمام حواستان به فرزندتان باشد زیرا ممکن است دارو گلویش را بی حس کرده و در قورت دادن غذا اختلال ایجاد کند

منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *