دسته‌ها
دانستنی های سفر

راهنمای کمپینگ برای تازه کار ها

خیلی از افراد فقط قسمت های خاصی از کمپینگ رو دوست دارن، مثل منظره های دیدنی، گشتن توی فضای آزاد و… اما سختی های کمپینگ به مزاج خیلی ها خوش نمیاد.

راهنمای کمپینگ

رسانه ۷   خیلی از افراد فقط قسمت های خاصی از کمپینگ رو دوست دارن، مثل منظره های دیدنی، گشتن توی فضای آزاد و… اما سختی های کمپینگ به مزاج خیلی ها خوش نمیاد. برای رفتن توی فضای آزاد و چند روزی کمپ زدن باید از خیر خیلی چیزها گذشت. طبیعت پر از خاک و گرد و غباره و مسلما با اتاق راحتمون فرق می کنه! جای خواب روی زمین سرد و سخت چادر هست، و حموم و توالت تر و تمیز جاش رو میده به دشت بی در و پیکر. اما خوشبختانه برای برطرف کردن این مشکلات هم راه هایی هست که میشه کنار قسمت های دلپذیر کمپ قرار بگیرن.

راه حل های زیر می تونه کمک خوبی برای کسانی که دوست دارن راحت کمپ بزنن باشه:

• اول از همه همراهان خوبی رو برای کمپ زدن پیدا کنید و باهاشون برای روز مشخص قرار بزارید. اینجوری هم بیشتر خوش میگذره هم امنتر از تنها بودن هست.

• در نظر بگیرید که کمپ رو برای چه کارهایی برنامه ریزی کردید. با توجه به اونها پارک های جنگلی یا پارک های بزرگی که مناسب فعالیت های شماست رو انتخاب کنید. انتخابتون می تونه حیاط منزلتون هم باشه، اما فراموش نکنید که شما می خواهید کمپ راه بندازید نه پیکنیک.

• خیلی از پارک های بزرگ هستند که برای کمپ زدن چادر و یا کاروان اجاره می دهند. اما اگه جایی که شما می روید این امکانات رو نداره، می تویند چادر خودتون رو تهیه کنید، ولی هر چه بزرگتر بهتر، چون می تونید فضا های مجزا برای کارهای مختلفتون براش تعبیه کنید.

راهنمای کمپینگ

• برای جای خواب راحت هم می تونید از تشک های بادی استفاده کنید، البته اگر فضای چادر مناسب هست.

• یادتون نره برای وعده های غذایی تون مواد لازم رو ببرید یا از قبل اون ها رو حاضر کنید. همچنین تمام تنقلاتی که می خواید رو از قبل بخرید.

• برای اینکه بتونید به تمام کارها و فعالیت هایی که با دوستانتون برنامه ریزی کردید، برسید، حتما کار هارو لیست وار و با زمانبندی یادداشت کنید. البته حتما نباید طبق زمانبندی پیش برید، اما این کار کمک می کنه شما به همه ی علایقتون برسید.

• قبل از اومدن دوستانتون می تونید به محل کمپ برید و چادر و وسایل و آماده کنید. کمک میکنه با خیال راحت خوش بگذرونید.

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *