دسته‌ها
دانستنی های سفر

یه پرتاب کننده سنگ حرفه ای باشید!

پرتاب سنگ روی آب یکی از مهارت هایی هست که میتونه حسابی روی دیگران تاثیر بذاره. یه تفریح جالب و سرگرم کننده، برای سر دادن قلوه سنگ ها روی سطح آب دریاچه میتونه همه ی دور و بریهاتون رو جذب کنه

skip

رسانه ۷  پرتاب سنگ روی آب یکی از مهارت هایی هست که میتونه حسابی روی دیگران تاثیر بذاره. یه تفریح جالب و سرگرم کننده، برای سر دادن قلوه سنگ ها روی سطح آب دریاچه میتونه همه ی دور و بریهاتون رو جذب کنه. این کار به یه تکنیک خاص احتیاج داره، و بعد هم تمرین!

با خوندن این مطلب شما هم یاد میگیرید تکه سنگ های صاف رو روی آب پرتاب کنید.

 

۱٫ سطح مسطحی از آب پیدا کنید.

کناره دریاچه ها و یا قسمت های آرومی از رود ها برای این کار مناسبه. اما اگه تصمیم گرفتین که این سنگ هارو بر سطح آب های با حرکت بیشتر پرتاب کنید، باید از سنگ های سنگین تر استفاده کنید، تا بتونه به طور ثابت از بین حرکت و موج ها عبور کنه. البته سنگ های سنگین تر به پرتاب کننده های حرفه ای تر احتیاج دارن.

 

۲٫انتخاب سنگ

سنگ مناسب پرتاب، سنگی مسطح، گرد با قطر کمه که تقریبا باید اندازه کف دستتون باشه. سنگی رو انتخاب کنید که در برابر باد مقاوم و در عین حال سبک باشه تا بتونید با دقت پرتابش کنید.

skipping-stone-ftr

البته رکوددار سر دادن سنگ روی سطح آب سنگی رو می پسنده که تکه ای لپ پری و یا دست انداز داره تا در هنگام چرخش سنگ از دستش سر نخوره.

بهتره انواع سنگ رو امتحان کنید تا ببینید کدوم برای شما مناسب تر است.

 

۳٫ انگشت اشارتون رو روی لبه ی سنگ بگذارید.

قسمت مسطح سنگ رو با انگشت شستتون در یک طرف و انگشت وسطی در طرف دیگه نگه دارید.و در نهایت باید بتونید سنگ رو در حالی که میچرخه در خط صافی و با سطح صاف سنگ بر روی سطح آب حرکت بدید.باید مطمئن بشید که سنگ رو در حالیکه کج است با انگشت اشاره و انگشت شست به خوبی گرفتید و می تونید به خوبی اون رو کنترل کنید.

 

۴٫ از پهلو رو به آب بایستید و پاها رو به عرض شونه باز کنید.

اگه راست دست هستید پهلوی چپ روبه دریا باشه. شونه و بدن رو به سمت آب بچرخونید و کمی به جلو مایل بشید تا سنگ موازی با آب حرکت کنه.

 

۵٫ پرتااااب!

مچ دستتون رو به سمت عقب خم کنید و بعد با ضربه ای محکم و ناگهانی سنگ رو بر سطح آب پرتاب کنید. سنگ رو مثل پرتاب فریزبی به سمت بالا پرتاب نکنید، بلکه کمی به سمت پایین. نکته ی مهم خم کردن مچ دستتون به سمت عقبه تا قدرت لازم برای پرتاب رو پیدا کنید.

 

4

 

۶٫از پاهاتون هم استفاده کنید.

بعد از اینکه به دستتون مسلط شدید، نوبت پاهاست. از پاهاتون در این حرکات استفاده کنید تا پرتاب پر قدرت تر و تکنیکی تری داشته باشید. نکات زیر برای استفاده از پاهاتون در این حرکت است.

زانوهای خودتون رو کمی خم کنید. برای افزایش نیروی حرکتی، موقع پرتاب پایی که به آب نزدیکترهست رو کمی از زمین بالا ببرید. بیشتر روی پای پشتی خم بشید و در حال پرتاب، نیرویی که به پای پشت میارید رو به پای جلویی انتقال بدید و اون رو روی زمین بگذارید.

 

۷٫ مرحله نهایی

این مرحله رو به درستی انجام بدین. حتما در هنگام پرتاب آرنج خودتون رو حرکت بدین. وقتی مچ دستتون رو به طرف عقب خم کردید مطمئن بشید که آرنج دستی که سنگ رو پرتاب می کنه رو حرکت بدید تا جایی که از مقابل قفسه سینتون هم بگذره و در آخر حرکت نزدیک شونه ی مخالف قرار بگیره. از تمام قدرت بدنی و حرکتی خودتون استفاده کنید تا سنگ در فاصله ی زیادی روی آب سر بخوره.

throw-a-rock

 

۸٫تمرین رو فراموش نکنید.

اگه سنگ به طرف بالا جهید و به طرف آسمون رفت بدونید که شما اون رو خیلی از نزدیکه خودتون پرتاب کردید سعی کنید پرتابتون جوری باشه که اولین جهش سنگ اون رو روی دور ترین نقطه روی آب بندازه.

 

نکته جالب: 

میدونستید مسابقات پرتاب سنگ روی آب هم وجود داره و کسانی هستند که قهرمان این مسابقات شناخته شدن؟

 

 

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *