دسته‌ها
دانستنی های سفر

تهیه آب آشامیدنی توی هر شرایطی

یکی از چیزهایی که بهتره همین امروز یاد بگیرید، اینه که بدون هیچ امکانات خاصی، توی هر جایی حتی کویر و صحرا چطوری میشه آب آشامیدنی تهیه کرد.

41

رسانه ۷  تهیه ی آب توی شرایط استثنائی که تشنگی هر لحظه خطرناک تر میشه، میتونه یکی از مهمترنی مهارت های مهم برای سالم موندن باشه. بدون آب کافی، بدن خیلی زود خسته میشه و درد عضلات و سردرد نمیذاره فعالیت مفید و نجات دهنده ای انجام بدین. پس یکی از چیزهایی که بهتره همین امروز یاد بگیرید، اینه که بدون هیچ امکانات خاصی، توی هر جایی حتی کویر و صحرا چطوری میشه آب آشامیدنی تهیه کرد.

توی این مطلب میخوایم یک تقطیرکننده ی خورشیدی درست کنیم. چطوری؟

از یک تکه کیسه ی پلاستیکی با کمک نور خورشید برای تهیه ی آب استفاده می کنیم. داشتن یک کیسه پلاستیکی توی لوازم سفرتون میتونه گاهی اوقات جونتون رو نجات بده. آبی که بعد از طی این مراحل به دست میاد، هیچ نا خالصی ای نداره و میتونید با خیال راحت بنوشیدش.

 

۱_دور و برتون رو نگاه کنید و در جایی که رطوبت بیشتری وجود داره، یک چاله نسبتا کم عمق یا به شکل V و یا به شکل یک مکعب مستطیل بکنید. اگه دور و برتون آب کثیف، یا گل و گیاه (حتی کاکتوس!) وجود داره، اونها رو له کنید و داخل این چاله بریزید.

1

 

۲_یک کاسه بذارید وسط چاله.

270193244_fSoqm-M

 

۳_حالا روش رو با کیسه ی پلاستیکی بپوشونید و با خاک جوری اون رو روی زمین ثابت کنید که هوای زیر کیسه به هیچ وجه بیرون نیاد.

3

 

۴_ آخر سر یک سنگ کوچک نسبتا سنگین وسط کیسه (درست بالای سر کاسه) قرار بدید.

4

 

تقطیرکننده ی شما آماده است و فقط باید منتظر باشید تا حرارت نور خورشید، آب رو از زیمین دریافت کنه و با انجام یک چرخه ی آب ساده، آب آشامیدنی توی کاسه تون جمع بشه!

5

 

این عکس نشون دهنده ی مقدار آبیه که توی حدود ۲۴ ساعت جمع شد. برای اینکه سریعتر نتیجه بگیرید، بهتره چاله رو بزرگتر بکنید و داخلش گیاهانی که هنوز تر هستند قرار بدید.

6

 

 

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *