دسته‌ها
دانستنی های سفر

یه روش ساده برای ماهیگیری در رودخونه بدون هیچ امکاناتی

میخوایم یه تکنیک ساده و کاربردی ماهیگیری توی رودخونه های کم عمق یاد بگیریم که با ساخت تله چوبی انجام میشه.

coverss

رسانه ۷“ بقا در طبیعت” یکی از موضوعات داغ جهان امروزه و خیلی از آدم های ماجراجو دوست دارن فن های جدیدی در این زمینه یاد بگیرن، و جالب اینجاست که این موضوع جدیدی نیست و انسان از اولین حضورش روی کره زمین با این مقوله سر و کار داشته. درسته که دنیا به سرعت به سمت تکنولوژی های جدیدتر و کارا تر پیشرفت می کنه، اما این نباید باعث بشه که لذت زندگی ساده به سبک طبعیت رو فراموش کنیم. تصور کنید یک روزتون رو در کنار رودخونه کوچکی بگذرونید و خودتون غذای خودتون رو تامین کنید. لذت بخش نیست؟

امروز میخوایم یه تکنیک ساده و کاربردی ماهیگیری توی رودخونه های کم عمق یاد بگیریم که با ساخت تله چوبی انجام میشه. این روش ماهیگیری هیچ دردسری نداره و میتونه به عنوان یکی از مهارت های قابل تحسین هر کسی به حساب بیاد.

نحوه ساخت تله ماهی:

ماهیگیری در رودخونه

بدنه این تله رو باید از چوب بسازید. بسته به ماهی هایی که در رودخونه به چشمتون می خوره می تونید اندازه چوب ها رو انتخاب کنید. پس اول تعدادی چوب صاف و محکم لازم دارید.

ماهیگیری در رودخونه

اگر چاقو دارید یک طرف چوب ها رو کمی تیز کنید تا بهتر به زمین فرو برن.

ماهیگیری در رودخونه.LARGE

همونطور که در شکل هم می بینید، باید دهانه ای برای تله درست می کنید که باعث بشه ماهی ها وارد تله بشن و نتونن به راحتی خارج بشن. پس به شکل قلب، تله رو در کف رودخانه درست کنید. طبیعتا دهانه تله باید به سمت خلاف جهت جریان رودخونه باشه.

ماهیگیری در رودخونه

ماهیگیری در رودخونه

حالا فقط لازمه که ماهی ها رو به سمت تله هدایت کنید. برای این کار هم می تونید از تعدادی سنگ که ارتفاعشون با عمق رودخونه برابره استفاده کنید تا دیواری از دو طرف رودخونه به سمت تله درست کنید.

ماهیگیری در رودخونه

توجه داشته باشید که بین چوب ها کمی فاصله باشه تا جریان آب، فشار زیادی بهشون وارد نکنه و اونها رو از جا درنیاره، اما نه اونقدری که یه ماهی بتونه از بینشون فرار کنه.

با این تکنیک، هیچ راه فراری برای ماهی ها باقی نمیمونه، و در رودخونه هایی که کم عمق هستند (و واقعا ماهی دارن!) میتونه جواب بده. حالا کافیه صبر کنید تا ماهی به تله شما بیفته.

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *