دسته‌ها
دانستنی های سفر

کمپ زدن رو بخشی از زندگیتون بدونید

به جای اینکه یه گوشه از خونه دراز بکشی و از آخر هفته خسته کننده ات ناراضی باشی، وسایلت رو جمع کن برای نصف روز هم شده یه جای آروم و دنج برای خودت کمپ بزن

همیشه این مشکل توی ذهن اونایی که دوست دارن برن طبیعت هست که “پس من کی وقت می کنم برم سفر؟”جواب این سوال رو می شه اینجوری داد: “این آخر هفته به جای اینکه یه گوشه از خونه دراز بکشی و از آخر هفته خسته کننده ات ناراضی باشی، وسایلت رو جمع کن برای نصف روز هم شده یه جای آروم و دنج برای خودت کمپ بزن.” این خودش می تونه یک برنامه خوشحال کننده باشه که یه آخر هفته تکراری رو به یه خاطره به یاد موندنی تبدیل کنه. شاید این ماییم که قضیه رو زیادی بزرگ می کنیم.

 

چطور این کار رو می تونیم انجام بدیم؟

۱- پول پس انداز کنید : برای انجام هر کاری پول نیاز دارید، پس از همین الان شروع به جمع کردن مقداری پول کنید. لازم نیست مقدار زیادی باشه. یه مبلغی رو روزانه برای این سفر کوتاهتون کنار بذارید.

 

savings-jar

 

۲- وسیله های بزرگتون رو نبرین: اولین چیزی که می تونه اعصابتون رو خورد کنه اینه که دست و بالتون در سفر بسته باشه، برای یک سفر نصف روزه به یک جای آروم، نیازی به وسایل بزرگ و امکانات خاص نیست. هدف از این سفر اینه که استراحت کنیم.

 

۳- مدل خاص خودتون رو برای حمل و نقل انتخاب کنید: یکی از فکرهایی که همیشه مانع حرکت ما برای سفر میشه اینه که نمیدونم با چه وسیله ای باید به مقصد برسیم. یک بار این مشکل رو برای همیشه حل کنید و روش مورد علاقتون رو انتخاب کنید.

پیاده روی: این یکی از سخت ترین راه ها برای حمل و نقله، ولی می تونه هیجان انگیز ترین و پر ماجرا ترینش هم باشه.

دوچرخه: اگه یه همپای خوب و آمادگی جسمی کافی دارید، دوچرخه می تونه وسیله خوبی باشه برای سفر های نه چندان دور.

اتومبیل: بعضی وقتها یه ماشین معمولی آفرود، یه پمپ آدرنالینه برای آدمهایی که سرشون درد می کنه برای هیجان. برخلاف چیزی که خیلی از آدمها فکر می کنند، خریدن ماشین های آفرود همیشه هزینه زیادی نمی خواد. مدل های قدیمی هم جواب خیلی از نیازهای ما رو می دن.

 

۴- برنامه زمانبندی سفرتون رو آماده کنید: توی گردالی زیاد تکرار می کنیم که نیازی نیست حتما برای مقصد سفر برنامه ریزی کرده باشید. این به این معنی نیست که در مورد زمانبندی سفرتون هیچ نظری نداشته باشید. همیشه مدت زمانی که می خواهید در سفر باشید رو متناسب با مقدار پولی که براش کنار گذاشتید در نظر داشته باشید. این رو هم بدونید که این مدل سفر ها نیاز به هزینه زیادی ندارن.

travel

 

۵- اگر امکانش رو دارید یک چادر مسافرتی و یک تشک بادی تهیه کنید. با این دو وسیله مقدار زیادی از هزینه های سفرتون کم می شه. چادر مسافرتی خونه ی شماست، پس جنبه ی راحتی رو هم در نظر داشته باشید.

 

swiftwater-tent-camping

 

۶- سفرتون رو شروع کنید: از هر مسیری که دوس دارید – جاده، رودخونه، دره، دریا- با خیال راحت و با توجه به برنامه و بودجه ای که دارید سفرتون رو شروع کنید. همیشه قبل از تاریک شدن کمپ رو برپا کنید، و هیچوقت با عجله و در لحظه آخر برای راحتی بیشتر هتل رو انتخاب نکنید. هیجان گذروندن یک روز در طبیعت هدف اصلی شما برای اومدن به این مسافرت بوده.

 

IMG_4923

 

۷- اطمینان پیدا کنید که در طول مسیری که انتخاب کردید ،آب به مقدار کافی در دسترس هست: شما برای حمام کردن، شستن ظرف ها و لباسهاتون نیاز به آب دارید پس حتما به این موضوع توجه کنید.

 

۸- متناسب با فصل مسیرتون رو انتخاب کنید: انتخاب مسیر نامناسب برای فصلی که درش هستین می تونه سفر شما رو خیلی  کوتاه کنه، پس حواستون رو به نیاز ها و امکاناتی که دارید جمع کنید .

 

۹- می تونید از تکنولوژی های همراهتون برای راحتی و امنیت بیشتر استفاده کنید: گجت ها و برنامه های مختلفی وجود دارن که در این زمینه بهتون کمک می کنن.

 

۱۰- این رو بدونید که راحتی شما در اولویت قرار داره پس به خودتون سختی ندید:  بدون عجله و با خیال راحت می تونید سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

 

Backpacking-Light_Backpacking-Gear

 

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *