دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۵فایده بیرون اومدن از دایره راحتی

با قدم گذاشتن بیرون از دایره راحتی، رفته رفته متوجه میشید که کنار گذاشتن محدودیت ها خیلی راحت تر از قبله.

1

 رسانه ۷ بیرون اومدن از دایره راحتی به معنای کنار گذاشتن کارهای روتین و تکراری و قدم گذاشتن در دنیای ناشناخته ی اطرافمونه، که باعث میشه کمی اضطراب و دلهره ته دلمون به وجود بیاد. با امتحان کردن کارهای جدید که هیجان زده تون می کنه، میتونید یه عالمه بعد جدید به زندگی اضافه کنید.

قبل تر توضیح داده بودیم که وجود کمی اضطراب باعث میشه بازدهی آدم بالاتر بره و این مقدمه ای هست برای موفقیت های پیش رو. میخوایم ببینیم با قدم گذاشتن بیرون از دایره راحتی، چه چیزهایی نصیبمون میشه؟

Untitled-3 بازده بالاتری خواهید داشت. احساس راحتی میتونه بازدهی رو قربانی کنه. اگه همیشه قرار باشه احساس راحتی داشته باشیم، تاریخ های قرارداد ها، کیفیت کار و برنامه ریزی هامون رو نادیده می گیریم و این یعنی هیچ چیزی اونطوری که میخوایم پیش نخواهد رفت. حتی گیر افتادن در روتین کار کردن و به اصطلاح “سر شلوغی” هم میتونه یکی از روش ها برای ارجحیت دادن به راحتی باشه تا از امتحان کردن کارهای جدید فرار کنیم. اگه دوست دارید دایره راحتی تون رو گسترش بدین، بهتره روش های جدید برای بالا بردن سرعت و راندمان کارتون رو امتحان کنید.

Untitled-3 از این به بعد راحت تر با اتفاقات غیر منتظره و تغییرات کنار میاید. یکی از بدترین کارهایی که آدم میتونه انجام بده، اینه که حس ترس و عدم اطمینان خودش رو انکار کنه. با امتحان کردن کارهای جدید در طول زمان طولانی و تجربه تغییرات کوچک و بزرگی که ریسک حساب شده ای دارند، میتونید تمرین کنید که حس ترس و نا امنی رو در کنترل خودتون بگیرید. اینطوری میتونید در یه محیط امن و راحت با ترسهاتون کنار بیاید و وقتی که توی زندگی واقعا یه اتفاق غیر مترقبه براتون افتاد، آمادگی بیشتری داشته باشید.

Untitled-3 در آینده راحت تر میتونید محدودیت هاتون رو از بین ببرید. با قدم گذاشتن بیرون از دایره راحتی، رفته رفته متوجه میشید که کنار گذاشتن محدودیت ها خیلی راحت تر از قبله. کسی که همیشه از ارتفاع ترس داشته و بالاخره با امتحان کردن یه ورزش هیجان انگیز با این ترس کنار میاد، میدونه که اگه هنوز ترس از صحبت کردن جلوی جمع داشته باشه، میتونه روزی با اون هم کنار بیاد. وقتی یک بار موفق به هل دادن خط های محدودیت بشید، دیگه هیچ تغییری براتون غیر ممکن به نظر نمیاد و این باعث راحت تر پا گذاشتن به بیرون از خطوط محدود کننده همیشگی میشه.

Untitled-3 خلاقیت و ایده های جالب خیلی سریع تر به ذهنتون میرسن. شاید تاثیر مستقیم این موضوع رو متوجه نشیم، اما عقل سلیم میگه هر چقدر تجربه های بیشتر و متنوع تری داشته باشید، مهارت های جدید یاد بگیرید، و در روی به روی ایده های جدید و اتفاقات خارق العاده باز کنید، منابع الهام گیری و خلاقیت بیشتری خواهید داشت. امتحان کردن کارهای جدید باعث میشه تصمیمات وایده های قدیمی رو بازنگری کنیم و با ترکیب اونها با تجربه های جدید، به جواب ها و ایده های بهتری و رضایت بخش تری برسیم. حتی یک تجربه ی کوتاه مدت نه چندان دلنشین، باعث میشه ایده ها و خلاقیت بیشتری رو در آینده از خودتون بروز بدین.

فواید بیرون اومدن از دایره راحتی خیلی بیشتر از اینهاست. پیشرفت شخصی که با یاد گرفتن مهارت های جدید به دست میاد و نتایجی مثل بالا رفتن اعتماد به نفس، محبوبیت و اطلاعات عمومی بیشتر نداره، جزو دیگر نکته هاییه که نباید از قلم بندازیم. همچنین، حس بهتری نسبت به خودتون پیدا می کنید و خاطرات بیشتری برای تعریف کردن خواهید داشت.

پس منتظر چی هستید؟ یه مهارت جدید یاد بگیرید، یه غذای جدید رو امتحان کنید، به یه کشور جدید سفر کنید یا برای شغل آرزوهاتون درخواست مصاحبه بفرستین! همین کارهای کوچک هستند که رفته رفته دایره راحتی شما رو وسیع تر می کنند!

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *