دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

دیر حمام کردن نوزاد چه فوایدی دارد؟

نوزاد را نباید در ساعات اولیه پس از تولد یا حتی چند روز پس از آن حمام کرد که

 رسانه ۷ دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نوزاد را نباید در ساعات اولیه پس از تولد یا حتی چند روز پس از آن حمام کرد که ما تعدادی از آنها را برایتان آورده‌ایم.
دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نوزاد را نباید در ساعات اولیه پس از تولد یا حتی چند روز پس از آن حمام کرد. اگرچه بسیاری از بیمارستان‌ها این کار را در ساعات اولیه تولد ضروری می‌دانند اما شما به عنوان یک والدین ضروری است زمان درست آن را بدانید.
کودکان با محافظ پوست طبیعی به دنیا می‌آیند
کودک در رحم، با ماده مخصوصی به نام ورنیکس از محیط مایع اطراف خود محافظت می‌شود. حتی شما هم ممکن است این ماده را در لحظه تولد نوزاد روی اندامش ببینید. چیزی شبیه به پنیر کرمی چسبناک سفید. وجود این ماده روی بدن کودکان می‌تواند به جلوگیری از عفونت‌های موجود در بیمارستان کمک کند. این ماده همچنین بهترین نرم کننده برای پوست او است که با حمام کردن از بین می‌رود.
نوزاد می‌خواهد نزدیک مادر باشد
نوزاد شما پس از تولد دوست دارد تا جایی که می‌تواند نزدیک بدن و سینه مادر باشد. نگه داشتن او روی سینه، جایی که منبع تغدیه او است، جایی که می‌تواند صدای شما را بشنود و عطر تن شما را حس کند، موجب آرامش اش می‌شود. بنابراین دور نگه داشتن او در ساعات اولیه پس از تولد، او را از تمام چیزهایی که در این ساعات برای او مهم است، محروم می کند.
دمای بدن را پایین می‌آورد
دور کردن نوزاد از مادر به قصد حمام کردن، منجر به کاهش دمای بدن‌ او می‌شود. نوازدان بسیاری مجبورند پس از حمام در محفظه‌هایی که با لامپ گرم می‌شود، نگهداری شوند. سینه مادر بهترین مکان برای تثبیت دمای بدن نوزاد است.
هورمون استرس را پایین نگه می‌دارد
دور شدن کودک از مادر در اولین ساعات پس از تولد می‌تواند استرس دیگری به کودک وارد کند. زمانی که کودک را برای حمام می‌برند، او گریه و احساس ناراحتی می‌کند و این منجر به ترشح هورمون استرس می‌شود، ضربان قلب و فشار خون را بالا و حتی قند خون او را پایین می‌آورد. اما زمانی که او نزدیک مادر است، بهتر می‌تواند سیستم بدنی خود را تنظیم کند.
یک حمام با پدر یا مادر دلچسب‌تر خواهد بود
همان طور که می‌دانید نوزاد در کنار والدین خود احساس  امنیت بیشتری دارد. بنابراین بهتر است زمانی که شما آمادگی لازم برای حمام رفتن را پیدا کردید، او را نیز با خود همراه کنید. به داخل وان بروید و کودک خود را در آغوش بگیرید. او از این که در اولین حمام خود در آغوش شما بوده است، احساس خوبی پیدا می‌کند، طوری که ممکن است با همان بدن خیس به خواب رود.
در آخر باید بگوییم که دلایل علمی برای حمام کردن نوزاد در ساعات اولیه وجود ندارد. بنابراین بهتر است تا زمانی که شما و کودکتان آمادگی لازم برای حمام کردن را پیدا کنید، دست نگه دارید.
نی نی بان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *