دسته‌ها
نکات خانه داری

جرم گیری وسائل مختلف منزل

نکات خانه داری در مورد جرم گیری وسائل مختلف منزل

رسانه ۷_ اتوهای بخار به مرور زمان و بر اثر استفاده جرم می‌گیرند. برای پاک کردن جرم اتو کمی سرکه سفید و آب داخل محفظه آن ریخته و ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس اتو را روشن کنید و بگذارید آب و گچ آن خارج شود. حالا اتوی شما مثل روز اول تمیز و بدون رسوب است.

_ اگر اتوی شما معمولی است و کف آن کثیف شده، برای تمیز و براق کردن آن می‌توانید اتو را روشن کرده و روی درجه متوسط قرار دهید. سپس پارچه‌ای آغشته به نمک یا جوش شیرین را محکم به کف اتو بمالید تا تمام جرم آن گرفته شود.

_ فر هم ممکن است جرم گرفته و چرب شود. برای از بین بردن این جرم و چربی می‌توانید ظرفی پلاستیکی را پر از آمونیاک کرده و شب تا صبح در فر قرار دهید. ۵ قاشق جوش شیرین و ۳ قطره مایع ظرفشویی و ۴ قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و با اسفنج یا پارچه تمیز فر را تمیز کنید. حالا فر اجاق گاز شما تمیز و پاکیزه است.

_ اگر ظروف بلور و نشکن یا فنجان و لیوان‌های شما کدر و زرد شده‌اند می‌توانید در ظرفی آب بریزید بگذارید بجوش بیاید. سپس مقداری پودر لباسشویی به آن اضافه کنید و ظروف زرد خود را داخل قابلمه با آب جوش و پودر بگذارید تا حدود ۱۵ دقیقه بجوشد. بعد از خنک شدن و آبکشی ظروف شما براق و تمیز خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *