دسته‌ها
عکس های طبیعت

عجیب ترین میوه ها و سبزیجاتی که تا به حال نمی شناختید

بیایید باهم سری به دنیا ی ناشناخته میوه ها بزنیم

1

دنیای گیاهان دنیای پر تنوع و رنگارنگیه. از بین گیاهانی که قابل خوردن هستند و در کشورهای دیگه به عنوان خوراکی سنتی جا افتادند، چند تا از میوه ها و سبزیجات عجیب و غریبی که احتمالا تا به حال اسمشون رو هم نشنیدید، براتون جمع آوری کردیم. این میوه ها با ظاهر و مزه های عجیب و غریبشون، تنوعی به دنیای خوشمزه های طبیعی دادند. همچنین برای هر کدوم از این میوه ها، توضیح کوتاهی نوشتیم، تا بدونید کجا رشد می کنند و تقریبا چه مزه ای دارند.

 

میوه درخت هالا (یا به قولی پوهالا): Hala

این میوه عجیب در قسمت های استوایی شرق استرالیا رشد می کنه و میشه اون رو به طور خام یا پخته خورد. هالا یکی از موادی هست که در غذاهای مالدیوی ممکنه زیاد ببینید. جالبه که خوردن این میوه میتونه برای دندون حکم مسواک زدن رو داشته باشه.

میوه های عجیب - هالا

طالبی شاخ دار: Horned Melon

طالبی شاخ دار ترکیبی از خانواده ملون ها و خیارها به حساب میاد. این میوه که داخلش شبیه ژله است، یکی از خوردنی های سنتی آفریقا است.

عجیب ترین میوه ها - طالبی شاخدار

ترگیل: Mangosteen

ترگیل رو میتونید توی کشورهایی مثل مالزی، تایلند، اندونزی یا جنوب هند پیدا کنید. این میوه عجیب که به اندازه یک توپ تنیس هست، شیرین و آبداره…

عجیب ترین میوه ها - ترگیل

کلم رومی: Romanesco Broccoli

این سبزی عجیبی که در عکس پایین میبینید، همون گل کلم خودمونه، اما با شکل های منظم تر، که باعث میشه آدم دلش بخواد به جای خوردن، بیشتر تماشایش بکنه… کلم رومی اولین بار در ایتالیا دیده شده و مزه اش کمی ترد تر از گل کلم معمولی هست.

 

عجیب ترین میوه ها - کلم رومی

مژکی: Rambutan

مژکی یه میوه درختی خوش قیافه است که توی مناطق استوایی رشد می کنه. همونطور که از اسمش پیداست، روی بدنه این میوه مژه های ضخیمی وجود داره که ظاهر جالبی بهش داده. گوشته مژکی کمی ترد است و مزه ای ترش و شیرین داره…

عجیب ترین میوه ها - مژکی

سیب آکی: Ackee

آکی یه درخت همیشه سبزه که میتونه تا ۱۰ متر رشد کنه. از میوه این درخت در غذاهای جاماییکایی استفاده می کنند. از خود میوه، هسته ها، برگ ها و حتی تنه درخت برای موارد دارویی هم میشه استفاده کرد.

عجیب ترین میوه ها - سیب آکی

آکبی: Akebi

آکبی به خاطر رشد تهاجمی ای که داره، توی خیلی از کشورها از جمله نیوزلند تحت عنوان “گیاهان ناخواسته” شناخته شده. اما این گیاه حتی در ادبیات ژاپنی ها هم ازش یاد شده، جایی که اولین بار کشف اش کردند.

عجیب ترین میوه ها - آکبی

پیتایا، میوه اژدها: Pitaya

پیتایا میوه ی چندین نوع کاکتوس هست که در آسیای شرقی و آمریکای جنوبی رشد می کنه. پیتایا که به میوه اژدها هم مشهوره، جنسی شبیه به کیوی داره، اما تقریبا شیرین به حساب میاد. گوشته این میوه رو میشه به صورت خام خورد، یا به صورت نوشیدنی دم کرد.

عجیب ترین میوه ها - پیتایا

جک فروت: Jackfruit

جک فروت یکی از میوه های بزرگ درختی به حساب میاد که آبدار و معطر هست و در کشورهای جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا رشد می کنه. از این میوه توی خیلی از دستور پخت های غذا استفاده می کنند.

عجیب ترین میوه ها - جک فروت

کارامبولا: Carambola

کارامبولا که همچنین به نام میوه ستاره ای هم معروف هست که در کشورهایی مثل سری لانکا، بنگلادش، اندونزی و… رشد می کنه. همونطور که در تصویر میبینید، این میوه شبیه یک ستاره است، و همه قسمت های اون قابل خوردنه.

عجیب ترین میوه ها - کارامبولا

سالک: Salak

سالک یک نوع درخت کاج محسوب میشه که میوه های عجیب خوردنی روی اون رشد می کنن. با نیشگون گرفتن از سر این میوه ها، پوست اونها کنده میشه و میتونید گوشته داخلش رو بخورید. مزه سالک شیرین و اسیدیه، و جنسی شبیه به سیب داره.

عجیب ترین میوه ها - سالک

دست بودا: Buddha’s Hand

این میوه عجیب از خانواده مرکبات، به شکل دست انسان رشد می کنه و به همین خاطر اسم “دست بودا” رو برایش انتخاب کردند. دست بودا عطر خیلی خوبی داره و به همین خاطر در چین و ژاپن از اون برای معطر کردن اتاق ها استفاده می کنند.

عجیب ترین میوه ها - دست بودا

دوریان: Durian

خیلی از مردم آسیای شرقی، این میوه رو به عنوان “شاه میوه ها” میشناسن. دوریان بوی قوی و مزه ای شبیه بادام داره.

عجیب ترین میوه ها - دوریان

سیب زمینی شیرین بنفش: Purple Sweet Potato

سیب زمینی که به خاطر بالا بودن میزانه نشاسته، مزه شیرینی به خودش گرفته…

عجیب ترین میوه ها - سیب زمینی شیرین بنفش

ساپوت سیاه: Black Sapote

ساپوت سیاه یه میوه عجیب و غریب به نرمی گوجه فرنگیه که داخلش مزه پودینگ شکلاتی میده. به همین خاطر اسم دوم این میوه رو میوه پودینگ شکلاتی گذاشتند.

میوه پودینگ شکلاتی

آکیوت، میوه درخت آناتو: Achiote

میوه های درخت آناتو به عنوان رنگ دهنده های طبیعی استفاده میشن و به خاطر تایید وزارت بهداشت برای سالم بودن این نوع رنگ، آکیوت یه میوه محبوب و کمیاب به حساب میاد.

عجیب ترین میوه ها - آکیوت

انگور برزیلی: Jaboticaba

انگور برزیلی، یک نوع انگور عجیبه که میوه های اون روی تنه درخت رشد می کنند. درخت این میوه به راحتی خودش رو با محیط تطبیق میده و تقریبا در هر شرایطی قابل پرورش دادن هست.

عجیب ترین میوه ها - انگور برزیلی

گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *