دسته‌ها
خیاطی دکوراسیون منزل

آموزش دوخت کوسن چهل تکه

برای اینکه کوسن چهل تکه شیک و زیبایی داشته باشید توصیه میکنم جنس و طرح پارچه ها یکی باشه و تنها رنگشون فرق کنه.


مسلماً یکی از اصلی ترین بخش های درگیر ذهن ما خانوم ها رو دکوراسیون و زیبایی منزل هست. اینکه بتونیم دکوراسیونی هماهنگ و متناسب داشته باشیم و خوب اجزا رو در کنار هم بچینیم و ترکیب کنیم خیلی مهمه. کوسن هم از اون دست لوازم خونگی هست که میتونه مکمل خوبی برای رنگهای به کار برده شده در مبلمان و دیوار و فرش و بطور کلی چیدمان منزل باشه. در این مطلب یک کوسن چهل تکه خیلی زیبا رو آموزش میدیم که زیباست و دوخت آسونی هم داره.

کوسن چهل تکه برای دکوراسیونی زیبا

لوازم مورد نیاز برای دوخت کوسن

برای دوخت طرح های چهل تکه به تعداد پارچه های رنگی نیاز داریم. برای اینکه کوسن شیک و زیبایی داشته باشید توصیه میکنم جنس و طرح پارچه ها یکی باشه و تنها رنگشون فرق کنه. در اینجا از سری رنگهای پارچه های نمدی استفاده شده. پارچه هایی با جنس مخمل هم میتونن خیلی زیبا باشن در این ترکیب. البته باید توجه داشته باشید از پارچه ای استفاده بشه که بعد از برش ریش ریش نشه.

به اندازه مربع کوسن مورد نظرتون دو پارچه زیر و رو مربع شکل هم احتیاج داریم. اندازه ۵۰×۵۰ اندازه مناسبی هست که با توجه به مبلمان و سلیقه خودتون میتونید تغییرش بدید.

قیچی، نخ و سوزن و چرخ خیاطی هم از لوازم مورد نیاز هست.

آموزش دوخت کوسن چهل تکه

دوخت کوسن چهل تکه دوزی شده

ابتدا پارچه ها رو به مربع های ۱۰ سانتی برش بزنید و به صورت شکل زیر به چهار قسمت تقسیم کنید. به این صورت مثلث هایی هم اندازه از رنگ های مختلف تهیه کنید.

مثلثی بریدن پارچه

تکه های مثلثی

پارچه ای رو که برای لایه رویی کوسن در نظر گرفتید زیر دستتون قرار بدید و مثلث ها رو در رنگهای مختلف و بسیار منظم روی پارچه با چسب ماتیکی بچسبونید. چسب رازی یا چسب های دیگه ممکنه پارچه ای رو که استفاده میکنید خراب کنن.

مرتب چسباندن تکه ها

بعد از چسبوندن مثلث ها با چرخ روی حاشیه ها رو دوخت بزنید و مثلث ها رو روی جای خودشون ثابت کنید.

دوخت کوسن

دوخت موازی روی حاشه مثلث ها رو در عکس پایین میبینید.

آموزش دوخت کوسن چهل تکه

حالا پارچه رویی و زیری رو مثل عکس، برعکس روی هم قرار بدید و  دور تا دور رو چرخ کنید و تنها قسمتی رو برای پر کردن کوسن خالی بذارید. (البته میتونید هم یک ضلع رو زیپ بذارید و بالشتکی جدا گونه تهیه کنید از این جلد تنها به عنوان روکش استفاده کنید).

آموزش دوخت کوسن چهل تکه

آموزش دوخت کوسن چهل تکه

بعد هم داخل کوسن رو با پشم شیشه پر کنید و قسمت باز رو بدوزید. (البته همونطور که گفتم میتونید زیپ بذارید و به عنوان روکش روی کوسن از قبل آمادتون بکشید). به همین راحتی شما یک کوسن چهل تکه تهیه خواهید کرد.

آموزش دوخت کوسن چهل تکه

کوسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *