دسته‌ها
کاردستی

هنر نقاشی روی سنگ

اموزش مرحله به مرحله نقاشی روی سنگ


خیلی وقت بود که مدل های نقاشی شده سنگ ها رو میدیدم در ابعاد محتلف و با طرح های متنوع که برای تزیین دکور منازل مثل پذیرایی و اتاق خواب کودک و محل کار مورد استفاده قرار میگیره و دوست داشتم بدونم چطوری میشه شروع کرد به یادگیریش 🙂 بالاخره تونستم فوت و فن های اولیه رو یاد بگیرم و دلم میخواد با شما به اشتراک بگذارم.

نقاشی روی سنگ - دکور اداری

همونطوری که در عکس بالا مشاهده میکنین این گوسفند گرد و بامزه یک سنگ ساده است که به وسیله ماژیک و مداد رنگی به این شکل در اومده، این هنر یک روش بسیار جالب، زیبا و کم هزینه برای پرورش خلاقیت و ساختن چیزهای بامزه و زیباست که کاربرد فراوانی در زیبا سازی منزل یا محل کار ما میتونن داشته باشن.

وسایل مورد نیاز نقاشی روی سنگ

برای ساخت وسایل دکوری شاید چیزهای اضافی بیشتری مورد نیاز باشه ولی برای نقاشی روی سنگ ها همین وسایل ساده زیر کفایت میکنه:

  • سنگ به اندازه تعداد دلخواه!
  • ماژیک های رنگ ثابت با رنگ های متنوع و یا مداد رنگی
  • اسپری ثابت کننده
  • کمی ذوق و سلیقه 🙂

چجوری سنگ هامون رو انتخاب کنیم؟

با تجربه ای که من دارم بهترین سنگ هایی که میتونید پیدا کنید برای این کار، سنگ های صاف و یکدستی هستند که بیشتر در سواحل دریا و یا کنار رودخانه ها میتونید به راحتی پیدا کنید.

سنگ های ساحل دریا

ساحل (مخصوصا شمال که خودم تجربه کردم) دریا یکی از بهترین مکان های مناسب پیدا کردن اینجور سنگ هاست. نه تنها سنگ به شکل های متنوع بلکه در انواع رنگ و جنس های متنوع پیدا خواهید کرد. به عکس سنگ های ساحل دقت کنین حتما متوجه منظورم خواهید شد.

چه سوژه ای انتخاب کنم؟

اینجا میرسیم سر اصل مطلب که چه سوژه ای برای شروع میتونه خوب باشه؟ به نظر من بهتره از یک عکس الهام بگیرید و شروع کنین تا خیلی درگیر طرح و نقش نباشید، یا اگر سابقه طراحی و نقاشی دارین اول روی یک کاغذ طرح مورد نظرتون رو بکشید و بعد بر روی سنگ پیاده کنین.

شکل و جنس سنگ میتونه بهتون کمک کنه که سوژه رو راحت تر انتخاب کنید، بعض وقت ها خود سنگ بهتون میگه که من شبیه کدوم موجود یا شی هستم!

من یک مجموعه برای شروع قرار میدم تا بتونید از اونها استفاده کنین.

ما قصدمون آموزش مرحله به مرحله نبود و فقط میخواستیم جرقه ای در ذهن شما بزنیم که ببینید چه کارهای فوق العاده ای میشه با کمی زنگ و مداد انجام داد. در مطالب بعدی آموزش درست کردن یکی از این دست سازه ها و هنر نقاشی با سنگ رو مرحله به مرحله و با عکس براتون آماده خواهم کرد.

سلامت و هنرمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *