دسته‌ها
روانشناسی

افسردگی در اولین فصل سال

افسردگی در اولین فصل سال

bettersleepf

برخی روانشناسان خواب آلودگی و چرت زدن مداومرا از علائم افسردگی در افراد می دانند که در این فصل نیز بیشتر با این عارضه مواجه هستیم.

ابوالفضل قریشی روز یکشنبه  با اشاره به اینکه افسردگی فصلی شاخه ای از بیماری های افسردگی است که در فصول زمستان و اوایل بهار رخ می دهد، افزود: کاهش نور خورشید و کوتاه شدن روزها از عوامل موثر بروز این بیماری در افراد است.
وی یادآوری کرد: افرادی که به بیماری افسردگی فصلی( SAD ) مبتلا می شوند بسیاری از علایم عمومی افسردگی مانند دلتنگی، اضطراب، کج خلقی، بی علاقگی نسبت به فعالیت های روزمره، عدم شرکت در فعالیت های گروهی و ناتوانی در تمرکز کردن در آنها ظهور می یابد.
قریشی ابراز کرد: افسردگی فصلی در افرادی که طی سه دوره و سه سال متوالی علایم این نوع بیماری را دارند مشاهده می شود که در اواخر فصل زمستان و بهار تشدید و یا آغاز می شود.
این روانپزشک مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان احساس خستگی و خواب آلودگی، کاهش میزان انرژی، کاهش وزن و خواب را از جمله نشانه های بارز افسردگی فصلی در مبتلایان ذکر کرد.
وی اظهار کرد: رفتار و دارو درمانی از جمله راهکارهای درمان بیماری افسردگی فصلی در مبتلایان است که این مهم از سوی متخصص مربوطه انجام می شود و افراد باید از درمان های خود سرانه در این بخش اجتناب کنند.
زنان بیش از مردان به افسردگی فصلی دچار می شوند، دلیل قطعی این نوع بیماری تاکنون مشخص نشده اما تغییرات نوع آب و هوا و کاهش نور خورشید از جمله علل بروز آن در مبتلایان و افراد مستعد اعلام شده است.

منبع :دکتر سلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *