دسته‌ها
آشپزی آموزش دسر

طرز تهیه چوب پنیری (تصویری)

 

Wood - Cheese (2)

این چوب پنیری تقریبا مزه ی همون چوب شور رو میده که روی اون از دانه عای کنجد و یا خشخاش میشه استفاده کرد . مدت زمان لازم برای درست کردن این دستور ، ۵۵ دقیقه است که ۴۰ دقیقه ی اون برای آماده سازی مواد و ۱۵ دقیقه ی دیگه مربوط به پخته .
با این مقدار مواد  لازم ذکر شده می تونین تعداد ۵۰ عدد از چوب پنیری رو تهیه کنین .

Wood - Cheese (3)

مواد لازم جهت درست کردن این دستور غذایی :

۱ – ۲۵۰ گرم کره ی بدون نمک و در دمای اتاق نگهداری شده
۲ – پنیر چدار خرد شده
۳ – کنجد
۴ – ۲۰۰ گرم پنیر پارمسان
۵ – ۱۰ قاشق غذا خوری آرد سفید
۶ – یک عدد تخم مرغ
۷ – خشخاش یا زیره

Wood - Cheese (4)

 

Wood - Cheese (5)

 

Wood - Cheese (6)

طرز تهیه :

دمای پیش گرمایش فر رو از ابتدا روی ۳۵۰ درجه ی فارنهایت و یا ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد فرار بدین . بعد توی یه کاسه ی بزرگ کره و پنیر پارمسان و آرد رو با هم مخلوط کنین . با دستاتون این مواد رو با هم مخلوط کنین تا زمانی که به طور کامل با هم ترکیب بشن . سپس خمیر رو توی فویل های پلاستیکی قرار بدین و به مدت یه ساعت توی یخچال بذارین .
روی یه سطح به آرامی نصف خمیر رو به شکل مسطتیل و به ضخامت ۱/۲ سانتی متر پهن کنین و سپس خمیر باقی مونده رو به یخچال برگردونین . بعد از روی خمیر پهن شده ، تکه های نواری به ابعاد ۱۵ * ۱ سانتی متر برش بزنین . سپس با یه قلمو ، تخم مرغ هم زده شده و پنیر چدار ، کنجد ، خشخاش یا زیره رو هم روی تکه های خمیر برش زده شده بمالین . سپس باقی مونده خمیرها رو هم از یخچال بیرون بیارین و همین روند رو روی اون خمیر هم پیاده کنین . این چوب های میله ای پنیری رو با فاصله ای حدود ۱ الی ۲ سانتی متر توی ظرفی که با کاغذ پوستی پوشیده شده قرار بدین . سپس برای پخت ، ظرف رو به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه توی فر قرار بدین تا زمانی که به رنگ قهوه ای بسیار روشن در بیاد . بعد از گذشت این مدت زمان ، ظرف رو از فر خارج کنین و اجازه بدین چوب های پنیر ی خنک بشن ، سپس می تونین ازشون استفاده کنین و از خوردن شون لذت ببرین .

Wood - Cheese (7)

Wood - Cheese (1)

منبع :آشپزی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *