دسته‌ها
آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه گیفت کوکیز

قیمه

 

این کوکیزها بیشتر جنیه تزیینی دارن و برای هدیه دادن بسیار شیک و زیبا هستن ، مثل خیلی از کوکیزهایی که با رویال آیسینگ یا فوندانت تزیین می شن …

مواد لازم:

خمیر کوکیز ساده

رنگ خوراکی مجاز

 

طرز تهیه :

* برای تهیه این کوکیزها حتما از این خمیری که آموزش توسایت رو قرار دادیم استفاده کنید.

* بعد از تهیه خمیر ، اونو با رنگهای خوراکی ژله ای و مطابق سلیقه تون و تم رنگی که می خواید، رنگ کنید. من در این قسمت خمیرمو به رنگهای قرمز و سبز درآوردم.

قیمه

* چندوقتیه که یه سری قالب اومده که برای فوندانت و گام پیست استفاده می کنن و خیلی هم گلها و شکلهای قشنگی رو میشه با این قالبها درست کرد. در این آموزش از این قالبها استفاده کرده و بجای فوندانت از خمیر کوکیز استفاده خواهیم کرد طوریکه درنهایت شکل اون قالب رو به خمیر داده و کوکیزهامون به این روش متفاوت تر خواهند شد.

* من مقدار از خمیر قرمز رو داخل این قالب  قرار دادم.

* نکته : قالب نیاز به چرب کردن و … نداره .

* سپس خمیر برنگ سبز رو قرار می دم.

قیمه

قیمه

قیمه

* سپس به آرامی خمیر رو از قالب درآورده و روی سینی می چینیم. بعد از اینکه خمیرو از قالب درآوردم ، یه تکه خمیر سفید کوچک درقسمت وسطش قرار دادم.

* نکته : دقیقا به همین روش می تونید چندین گل درست کنید ولی اگه خمیر خوبی نداشته باشید یعنی یا خیلی سفت و خشک باشه یا خیلی شل باشه ، ممکنه خمیرتون موقع کار ترک برداشته و بریزه یا به قالب بچسبه .

* درصورتیکه هوا یا محیط کارتون گرم هست و خمیر شل شده و براحتی از قالب درنمیآد ، می تونید کمتر از ۵دقیقه داخل فریزر قرار داده و براحتی خمیرو جدا کنید.

قیمه

* بعد در فری که از قبل با دمای ۱۸۰درجه سانتیگراد گرم شده ، بمدت تقریبی ۸ دقیقه قرار بدین.

قیمه

* برای گل رزهای تصویر اصلی هم ،دقیقا از همین روش و از گل رز وسط این قالب استفاده کردم و بعد از قالب زدن هر گل رز ، اونارو  تو سینی چیدم .

قیمه

* این قالب هم برای برگهاش …

قیمه

* درست کردن این کوکیزها خیلی جالب و مفرحه …

قیمه

 منبع :بهار سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *