دسته‌ها
آموزش قلاب بافی

،آموزش بافت کلاه دنباله دار

این مدل کلاه ها به دو صورت هست. یکی قسمت دنباله آن نازک است و یک دفعه کلاه شروع میشود. یک مدل هم کم کم قطر آن بیشتر میشود تا به اندازه دور سر برسد

بافت کلاه،کلاه دنباله دار،آموزش بافت کلاه، بافت این کلاه تفاوتی با کلاه های دیگه نداره. فقط قسمت دنباله ش اضافه تر بافته میشه.

این مدل کلاه ها به دو صورت هست. یکی قسمت دنباله آن نازک است و یک دفعه کلاه شروع میشود. یک مدل هم کم کم قطر آن بیشتر میشود تا به اندازه دور سر برسد. دو عکس آخر .

معمولا چون کلاه های قلاب بافی رو از بالا آموزشش رو میذارم اینبار هم به همین صورت هست.

یک حلقه طلایی ۶ تایی بزنید.

رج اول: توی تمام دانه ها هر کدام دو تا پایه بلند بزنید که تعداد دانه هایتان بشود ۱۲ تا.

(دوستان اگر نخ شما ضخیم باشد با همین ۱۲ دانه مثل عکس بالا میشود اما اگر نخ شما نازک هست میتونید توی رج دوم یک دانه در میون توی هر دونه یکی ببافید که در انتهای رج تعداد دانه هایتان میشود ۱۸ تا. یا اگر باز هم خواستید پهن تر باشد. یک رج دیگر ببافید و دو تا در میون اضافه کنید که بشه ۲۴ تا. )

به اندازه بلندی ای که دوست دارید همین رج را ساده ببافید یعنی توی تمام دونه ها یک پایه بلند ببافید.

حالا به قسمت شروع کلاه رسیده اید. میتوانید مثل تمام کلاه هایی که آموزشش را داده ام ببافید.

یعنی توی هر رج دونه اضافه کنید. مثلا اگر توی رج اول توی تمام دانه ها دو تا بافتید. رج بعد یکی در میون اضافه کنید. رج بعد دو تا درمیون. رج بعد سه تا در میون.

وقتی دور کلاه به اندازه دور سر شد دیگه دونه ای اضافه نکنید و ساده ببافید تا پایین.

بافت کلاه،کلاه دنباله دار،آموزش بافت کلاه

بافتنی:

کلاه های بافتنی از پایین شروع میشوند معمولا. پس مثل یک کلاه معمولی کشباف را ببافید. تا انتهای کلاه رو مثل کلاه معمولی ببافید. به تصویر پایین نگاه کنید. به بالای کلاه که رسیدید جایی که قطر سوراخ کلاه به مثلا ۵-۱۰ سانت رسید. دیگه دونه کم نکنید. ساده ببافید. تا بلندی دنباله به اندازه مورد دلخواهتان برسه. بعد کم کم کم کنید و در نهایت کور کنید.
اگر خواستید مثل مدل بالا ببافید. وقتی به جایی رسیدید که میخواهید دنباله رو شروع کنید میتوانید مثلا هر ۷-۸ سانت یکبار چند دانه کم کنید که به مرور دنباله نازک شود.

منبع : mihanblog.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *