دسته‌ها
دریچه کاریکاتور

کاریکاتور جنجالی روزنامه همشهری درباره معلمان + عکس

توضیح مدیرمسئول همشهری درباره کاریکاتور جنجالی: نیت همشهری حمایت از فرهنگیان بوده

کاریکاتور جنجالی روزنامه همشهری که اعتراض فرهنگیان را برانگیخت

۸۹۱۵۴_۵۲۰
http://www.fardanews.com/files/fa/news/1394/2/2/288157_600.jpg
منبع:saten

توضیح مدیرمسئول همشهری درباره کاریکاتور جنجالی: نیت همشهری حمایت از فرهنگیان بوده

بنده نیز به عنوان مدیرمسئول روزنامه تاکید می‌کنم انعکاس صرف طرح بدون گزارش پیوست در فضای مجازی باعث این سوء برداشت شده و به یقین نیت دست اندرکاران و تحریریه همشهری مانند همیشه که گواهی آن هزاران مطلب است حمایت از این قشر بوده و هست. شاید اگر معترضان نسخه چاپ شده روزنامه را ملاحظه می فرمودند نظرشان تغییر می کرد.
دکتر حسین قربانزاده مدیرمسئول روزنامه همشهری درباره کاریکاتوری که در این روزنامه منتشر شده بود، توضیحاتی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. در این طرح جنجالی معلمی که در کلاس خوابیده بود، دستمزد دریافت می‌کرد.
[متن این گزارش و طرح جنجالی را اینجا ببینید]
مدیرمسئول همشهری درباره حاشیه‌های این طرح نوشت:
«سلام. متاسفانه یک جوسازی علیه روزنامه همشهری در شبکه‌های اجتماعی مجازی در جریان است. روزنامه همشهری در صفحه ١٧ روز سه شنبه گزارشی در حمایت از معلمان در خصوص معوقات حق‌التدریس فرهنگیان منتشر کرد و به صراحت دولت و آموزش و پرورش را نقد کرد. طرحی که داخل این گزارش کار شده – به نقل از فارس- بدلیل دو پهلو بودن (خواب بودن معلمان سر کلاس // یا همه زندگی معلمان در کلاس است چون درآمد کمی دارند) باعث سوءتفاهم فرهنگیان عزیز در کشور و اعتراض آنها شد که به همین دلیل امروز در سرمقاله روزنامه بدلیل این شبهه از معلمان عزیز عذرخواهی کرد.
بنده نیز به عنوان مدیرمسئول روزنامه از قشر سخت‌کوش و نجیب فرهنگیان پوزش می‌خواهم و تاکید می کنم انعکاس صرف طرح بدون گزارش پیوست در فضای مجازی باعث این سوء برداشت شده و به یقین نیت دست اندرکاران و تحریریه همشهری مانند همیشه که گواهی آن هزاران مطلب است حمایت از این قشر بوده و هست. شاید اگر معترضان نسخه چاپ شده روزنامه را ملاحظه می فرمودند نظرشان تغییر می کرد. بار دیگر عرض ارادت خود را به همه معلمان پرتلاش این مرز و بوم تجدید می کنم.»
توضیحات موسسه همشهری
روابط عمومی موسسه همشهری نیز توضیحاتی را درباره این اتفاق منتشر کرد:
بسمه تعالی
روزنامه همشهری در تاریخ ۱اردیبهشت گزارشی با عنوان «وعده پرداخت معوقات حق‌التدریس فرهنگیان تا هفته معلم» منتشر کرد که انعکاس ناقصی در برخی شبکه‌های اجتماعی داشت. انتشار گزینشی تصویر این گزارش بدون اشاره به متن آن که در حمایت از حقوق معلمان بود، موجب گلابه برخی از فرهنگیان شد. موسسه همشهری ضمن تاکید بر اینکه همواره بیش از رسانه های دیگر مدافع حقوق معلمان بوده است، اعلام می‌دارد چنانچه این طرح باعث رنجش برخی فرهنگیان فرهیخته شده، عذرخواهی کرده و تاکید دارد که مراجعه مخاطبان عزیز به نسخه اصلی روزنامه به جای استناد به طرح ایهام‌دار آن در شبکه‌های اجتماعی، باعث رفع سوء تفاهم خواهد شد.
روابط عمومی موسسه همشهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *