دسته‌ها
اخبار سیاسی دریچه

واکنش یک مقام سپاه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در واکنش به ادعاهای روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ملت ایران در مقابل این‌ها یکپارچه می‎ایستند و مشت محکمی بر دهان وزیر امور خارجه آمریکا و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند خواهند زد.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران عنوان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا که جدیدا معرفی شده است به نظرم نسبت به مسائل بین‌المللی به ویژه ایران چندان توجیه نیست. ۱۲ موردی هم که مطرح کردند هر کدام در گذشته مشخص شده است.

وی افزود: اول اینکه می‌‌گویند سپاه قدس از تروریست‌ها حمایت نکند. سوال ما هم این است که چه کسی تروریست‌ها را تشکیل داده است؟ اولین تروریست دولتی اسرائیل است که به عنوان فرزند نامشروع آمریکا شناخته می‌شود. داعش و طالبان و القاعده را چه کسی درست کرد؟ سرمنشا همه این‌ها آمریکا و اسرائیل هستند. مگر سپاه قدس از تروریست‌ها حمایت کرده که الان برای ما شرط عدم حمایت از تروریست‌ها را گذاشته‌اند؟ همه ملت‌های جهان می‌دانند که سپاه قدس اگر در مواردی ورود کرده علیه تروریست‌ها بوده و اگر تاکنون با جنایت‌های آنها مقابله نکرده بود امروز وضعیت خیلی بدتر بود.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به ادعاهای پمپئو درباره برنامه موشکی ایران عنوان کرد: در بحث موشکی هم ادعاهایی را مطرح کردند. پاسخ ما به وزیر خارجه آمریکا این است شما و آمریکا چه کسی هستید که بخواهید به ما درباره کوتاه شدن برد موشک‌های بالستیک و مسائلی از این قبیل توصیه کنید؟ چگونه است که آمریکا موشک‌های قاره‌پیما در اختیار دارد و اینگونه لفاظی می‌کند درحالیکه تاریخ نشان داده آمریکا با حمله به هیروشیما و ناکازاکی اولین جنایتکار موشکی محسوب می‌شود و هنوز هم آثار و تبعات این موشک‌ها در این مناطق دیده می‌شود.

سردار اسماعیل کوثریکوثری تاکید کرد: وزیر امور خارجه آمریکا با چه رویی این ادعاها را علیه ایران مطرح کرده و برای ما تعیین تکلیف می‌کند؟ ما اگر می‌خواستیم به حرف‌های سران آمریکا گوش کنیم انقلاب نمی‌کردیم و کشورمان را از دست این جنایتکاران آزاد نمی‌کردیم. قبل از انقلاب بین ۵۰ تا ۸۰ هزار مستشار آمریکایی در این کشور  حضور داشتند و به هر جنایتی که خواستند دست زدند.

وی ادامه داد: درباره خروج نیروها از سوریه هم مسائلی را مطرح می‌کنند. ما هیچ‌گاه خودمان نخواستیم در سوریه حضور داشته باشیم مسئولان ملت مظلوم سوریه از ما خواستند که در آنجا باشیم و هر زمان آنها تصمیم دیگری بگیرند ما با آنها هماهنگ هستیم و به خواسته آنها عمل خواهیم کرد.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران گفت: وزیر خارجه آمریکا درباره آزادی زندانیان آمریکایی هم اظهارات بی‌اساسی را مطرح کرد. پاسخ ما این است زمانی که این افراد به ایران آمدند و جاسوسی کردند و تلاش کردند اطلاعات ما را به شما منتقل کنند باید فکر اینجا را می‌کردید. نه اینکه الان با پررویی این حرف‌ها را مطرح کنید.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیال می‌کنند با این کار که برخی موارد را مطرح کنند می‌توانند علیه ایران جوسازی کنند، گفت: این در حالی است که ایران در این ۴۰ سال گوشش از این حرف‌ها و ادعاها پر شده است و ملت ایران تصمیم گرفته که جلوی زورگویان و جنایتکاران آمریکایی و اسرائیلی و کشورهای همپای این‌ها مانند عربستان بایستد و باید بدانند که نمی‌توانند در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرند.

کوثری خاطرنشان کرد: ما سیاست‌های خود را دنبال می‌کنیم و اتفاقا طرح این ادعاها باعث تقویت وحدت بین ملت ایران خواهد شد و موجب می‌شود همه ملت در مقابل این‌ها یکپارچه بایستند و مشت محکمی بر دهان وزیر امور خارجه آمریکا و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند خواهند زد که دیگر با قلدرمآبی چنین مسائلی را مطرح نکنند.

وی درباره ادعاهای پمپئو درباره سردار سلیمانی و نقش وی در منطقه هم گفت: سردار سلیمانی یک نفر نیست یک ملت عظیم ایران پشت سردار سلیمانی قرار دارد. ما رفتیم برای اینکه خواسته ملت مظلوم سوریه و عراق این بود که از ما در مقابل جنایتکاران کمک خواستند. و الا سردار سلیمانی از خودش مجوزی برای حضور در سوریه عراق نداشت حضور ما در کشورهای منطقه بنا به درخواست کشورهای همسایه و دوست بوده است. ما هم انجام وظیفه کریدم.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران یادآور شد: اتفاقا ما از آمریکایی‌ها طلبکار هستیم که چرا آمدند در منطقه دخالت کردند و سال ۵۸ و ۵۹ عراق را علیه ما تقویت کردند و کار به تجاوز کشید و ۱۰۰ ها هزار نفر کشته شدند. آنها باید پاسخگوی حمایتشان از ارتش بعث عراق باشند. اگر دادگاه منصفی در جهان بود باید یکی یکی مسئولان آمریکایی را پای میز محاکمه می‌آوردند و آنها را به اشد مجازات محکوم می‌کردند تا بفهمند نباید ملت‌ها را به خاطر منافع خودشان به جان همدیگر بیندازند.

وی گفت: منافقین در ایران ۱۷ هزار ترور داشتند. جالب است که از نظر آمریکایی‌ها آنها تروریست نیستند. ولی نیروی قدس را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند در حالیکه این نیرو دقیقا از کسانی که مظلوم واقع می‌شوند .حمایت می‌کند و باز هم این مسیر را ادامه خواهد داد.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران درباره این ادعا که تحرکات اسرائیل در سوریه در واکنش به حمله  نیروهای ایران به جولان بود، گفت: همانطور که آنها مدعی هستند اسرائیل در حمله به سوریه از خود دفاع کرده در ماجرای بلندی‌های جولان هم باید بگوییم سوری‌ها از خود دفاع کرده‌اند. اسرائیل اول با بمباران و موشک زدن جنایت را شروع کرد. خیال می‌کنند الان هم زمان جنگ جهانی دوم است و هنوز جهان را برای خودشان حساب می‌کنند در حالیکه آن دوران گذشته است قطعا بدانند که این موضوع هم برای ما فرصتی خواهد شد که جهانیان خباثت مسئولان آمریکا را بهتر بشناسند و علیه آنها ساکت ننشینند.

وی تاکید کرد: به لطف خدا مردم ایران انقدر فهیم هستند که در این ۴۰ سال همه طرف‌ها را به خوبی شناختند. نمی‌خواهد آنها برای مردم ما تعیین تکلیف کنند چون همین مردم بودند که ۴۰ سال پیش آنها را از ایران بیرون ریختند و سفارت آمریکا را که لانه جاسوسی بود تسخیر کردند.

کوثری درباره نقش روسیه در منطقه و اینکه برخی رفتارهای دوگانه این کشور در مقابل ایران و اظهاراتی در مورد خروج نیروها از سوریه گفت: ما همه رفتارها و همه نظرات را رصد می‌کنیم و بر همان اساس هم تصمیم می‌گیریم. اگرکشوری بخواهد جنایت کند و بخواهد ما را بهم بزند جلوی آن می‌ایستیم. روسیه در این درگیری در جبهه مقاومت قرار گرفت الان هم ما بر اساس سیاست مستقل خودمان راه را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: ما معتقدیم آمریکا و اسرائیل اولین جنایتکاران دنیا هستند. تروریست‌ها را ایجاد کردند و به آنها آموزش دادند و دنیا باید به حساب آنها برسد و کشورهای دنبال‌کننده آنها هم بدانند همین سرنوشت را خواهند داشت. ممکن است کشوری منافع خود را در نظر بگیرد و با کشور دیگر سر جنگ نداشته باشد ما معتقدیم روسیه تا به حال در هیچ موردی در مقابل ما نبوده اما اگر قرار باشد روسیه مانند شوروی سابق عمل کند قطعا جلوی آن هم خواهیم ایستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *