دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

غذاهایی که نباید به کودک ۲۴ تا ۳۶ ماهه داده شود

غذاهای جدید را به تدریج به کودک خود بدهید یعنی پس از این که غذای جدیدی را به فرزندتان دادید تا چند روز دست نگه دارید تا ببینید که آیا کودک نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد یا خیر.


خطر خفگی:
اگر چه کودکتان حالا در خوردن توانمند تر شده است، هنوز هم امکان دارد در اثر خوردن غذا دچار خفگی شود. مواردی را که در بالا برای جلوگیری از بروز خفگی اشاره شد، همچنان رعایت کنید و فرزندتان را از خوردن به هنگام راه رفتن، تلویزیون نگاه کردن یا انجام هر کاری که حواسش را از خوردن پرت کند، منع کنید.

غذاهایی که نباید به کودکان ۳ ساله و بالاتر داده شوند
خطر خفگی:
اکنون فرزندتان در غذا خوردن کاملاً تبحر یافته است امابه هر حال هنوز هم باید مراقب تکه های غذا باشید که ممکن است در اثر خوردن آنها خفه شود. غذای او را به تکه های ریز تبدیل کنید به ویژه چیزهایی مثل انگور که می توانند کاملاً مسیر عبور هوا را مسدود کنند. همچنان به اجتناب از مصرف ذرت بو داده، تمامی میوه های هسته دار و آدامس ادامه داده و فرزند خود را از خوردن، وقتی که حواسش جمع نیست، منع کنید.

چند نکته تازه در مورد کودکان و آلرژی
پزشکان قبلاً توصیه می کردند که تا یک سالگی یا حتی تا مدتی  بعد از آن، غذاهای جامد که آلرژن های  رایج هستند به کودکان داده نشود اما از آنجا که مطالعات نشان می دهد که این اقدامات احتمالاً تأثیری در جلوگیری از برزو آلرژی ها نخواهند داشت، انجمن پزشکان کودکان آمریکا (AAP) نظرش را تغییر داده است.
البته عاقلانه این است که غذاهای جدید را به تدریج به کودک خود بدهید یعنی پس از این که غذای جدیدی را به فرزندتان دادید تا چند روز دست نگه دارید تا ببینید که آیا کودک نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد یا خیر. اگر فکر می کنید که احتمالاً فرزندتان آلرژی غذایی دارد (به طور مثال، اگر آلرژی در خانواده شما رایج است)، با پزشک کودکتان صحبت کنید تا او بهترین روش برای دادن غذاهای آلرژی زا (همچون تخم مرغ، شیر، بادام زمینی، گندم، سویا، دانه های روغنی درختان، ماهی و حلزون صدف دار) به فرزندتان را در اختیار شما قرار دهد.

منبع:نی نی سایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *