دسته‌ها
دانستنی های سفر

اگه ترس از پرواز با هواپیما دارید، این مقاله رو بخونید…

خیلی ها دوست دارن با هواپیما سفر کنن ولی این دلیل نمی شه که اونها هم بتونن تخیلاتشون رو در حین پرواز کنترل کنن.

fly-fear-cover

رسانه ۷ برای همه ما واضحه که سریعترین راه حمل و نقل، سفر های هواییست. ولی وقتی توی آسمون با یک تکه آهن سنگین پرواز می کنید می تونه بهتون حس بدی بده. خیلی ها دوست دارن با هواپیما سفر کنن ولی این دلیل نمی شه که اونها هم بتونن تخیلاتشون رو در حین پرواز کنترل کنن.

برای خیلی ها ترس از پرواز به این دلیله که کنترلی بر هواپیما ندارن و نمی دونن که اصلا هواپیما ها چطور پرواز می کنن. و برای بعضی ها هم تجربه های تلخ و ترسناک گذشته می تونه باعث ترس و وحشتشون بشه.

هر دلیلی که برای ترس از پرواز دارید، می تونه حل بشه تا در سفر های بعدی به راحتی از پرواز های هواییاستفاده کنید. می تونید این چند راه حل رو امتحان کنید.

۱- یاد بگیرید که هواپیما چطور پرواز می کنه.

کافیه یک سری به کتابخونه بزنید و یا اصلا در اینترنت جستجو کنید تا در مورد هواپیما ها کمی اطلاعاتون رو بالا ببرید، قوانین فیزیک و عواملی که باعث می شه هواپیما به پرواز در بیاد و نحوه کنترل و نشست و برخواست رو بطور خیلی کلی و خلاصه مطالعه کنید.

۲- از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

بعله، برای ترس از پرواز هم اپلیکیشن موبایل طراحی شده. می تونید این اپلیکیشن رو روی موبایلتون بریزید تا در طول پرواز بهتون کمک کنه که یکم راحت باشید. این اپلیکیشن که Flight App VALK نام داره، برای حالت های مختلفی که می تونید داشته باشید براتون اطلاعات مفیدی داره. می تونید از اینکه دانلودش کنید.

۳- در مورد هوا اطلاعات کسب کنید. 

بخش اطلاعات پروازها در فرودگاه ها می تونن اطلاعاتی در مورد آب و هوای طول پروازتون بهتون بدن. اینکه بدونید در طول پرواز امکان داره تکون های ناگهانی رخ بده می تونه از فشار های عصبی جلوگیری کنه. پس بد نیست که قبل از پرواز اطلاعات آب و هوا رو چک کنید

۴- شاید خوردن تنقلات بهتون کمک کنه. 

تحقیقا زیادی در این زمینه انجام شده که نتیجه همشون یک چیز بوده، خوردن تنقلات در حین پرواز می تونه استرس رو کم کنه.

۵- موزیک و کتاب و فیلم

می تونید در حین پرواز فیلم ببینید یا موزیک گوش کنید . یا اگر اهل کتاب هستین. اون می تونه بهتون کمک کنه که کمی خونسرد باشید.

یادتون باشه، هواپیماها ایمنی بالایی دارن و خلبان ها برای همه موقعیت هایی که فکرش رو بکنید آماده هستن. از سفرتون لذت ببرید.

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *