دسته‌ها
پوست ، مو و زیبایی

چگونه بعد از کاهش وزن استحکام پوست مان را حفظ کنیم؟

چگونه بعد از کاهش وزن استحکام پوست مان را حفظ کنیم؟

رسانه ۷این قسمت از پوست در برخی موارد کش می آید یا جمع می شود، از جمله هنگام کاهش وزن. در این وضعیت، لایه های انعطاف پذیر، بیشترین آسیب را می بیند. چربی موجود در این لایه ها به راحتی می سوزد اما ویژگی انعطاف پذیری آن به طور کامل حفظ نمی شود.
بنابراین پوست ظاهر شل و افتاده ای پیدا می کند. سوالی که پیش می آید، این است که پس از کاهش وزن چگونه باید از شل شدن پوست پیشگیری کرد؟ در ادامه به چند راهکار اشاره می کنیم.

آب بنوشید
یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن و شاداب نگه داشتن پوست نوشیدن آب است. آب عنصری حیاتی است.

آهسته وزن کم کنید
برای پیشگیری از شل شدن پوست، به تدریج وزن کم کنید. از گرفتن رژیم هایی که باعث کاهش وزن سریع می شود، بپرهیزید زیرا این کار باعث سوخت چربی بیش از حد بدن می شود که روی پوست نیز تأثیر منفی می گذارد. کاهش وزن ایده آل در هفته بین نیم تا یک کیلوگرم است.

مراقبت از پوست
کاهش وزن نباید به قیمت از دست دادن سلامت و طراوت پوست باشد. لازم است پوست تغذیه لازم را دریافت کند و از آن به خوبی مراقبت شود. به طور مرتب پوست را از سلول های مرده تمیز کنید. پوست باید به میزان کافی ویتامین، پروتئین و دیگر مواد معدنی لازم را دریافت کند.
به مدت طولانی در معرض نور خورشید یا مواد شیمیایی قرار نگیرید و از کرم های محافظ مناسب استفاده کنید.

برنامه غذایی مناسب
بدون داشتن یک تغذیه مناسب نمی توانید پوست خوبی داشته باشید. کلاژن و الاستین دو ترکیب عمده ای است که علاوه بر ایجاد انعطاف پذیری، باعث تغذیه پوست نیز می شود.
بنابراین مواد غذایی چون پنیر، شیر، لوبیا، تخمه، ماهی و مغز میوه مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *