دسته‌ها
آشپزی

طرزتهیه یک شکلات بسیار شیک و مجلسی: شکلات آجیلی

7657654757454564.jpg

مواد لازم :

شکلات دلخواه (شیری؛سیاه؛سفید)            ۱۵۰ گرم

مغزهای مختلف از هر کدام                     ۲۰ گرم

 مغزهایی که میتونید استفاده کنید بادام، فندق، پسته ( خام) ، کشمش، مغز تخمه و … تمام مغزها بهتره خام باشه

و کندی پرتقال که این مورد را پیشنهاد میکنم حتما حتما استفاده کنید چون غیر از رنگ و جلوه خاص خودش؛ طعم بی نظیری به شکلات میده.

ابتدا شکلات را آب کنید ( یا داخل ماکروفر یا به روش بن ماری که حرارت غیر مستقیم روی بخار آب جوش هست ) ..  بعد داخل کیسه زیپ بگ یا قیف بریزید و داخل سینی که قبلا کاغذ روغنی گذاشتید؛ به شکل دایره شکلات را بریزید کف سینی، اگر از قیف و ماسوره استفاده کنید دایره ها تمیز تر و شکیلتر میشه برای ماسوره هم درشت ترین ماسوره سر گرد شماره ۱۲ ویلتون هست.

بعد بگذارید یکی دو دقیقه تا شکلات کمی خودش را بگیرد و بعد مغزها را روش بچینید و آهسته با نوک انگشت کمی فشار بدید تا اندکی داخل شکلات فرو رود و بگذارید به مدت نیم ساعت داخل یخچال یا دمای محیط تا شکلات سفت شود و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید.

طرزتهیه یک شکلات بسیار شیک و مجلسی: شکلات آجیلی!+عکس

مواد لازم برای درست کردن کندی پرتقال :
 
پرتقال         ۳ عدد بزرگ
شکر          ۲۵۰ گرم
آب             ۵۰۰ سی سی
 
برای این شکلات ها من از یک عدد پرتقال استفاده کردم و مابقی را داخل شکلات آب شده زدم و بعنوان شکلات استفاده کردم.
 
معمولا برای کندی پرتقال برشهای بزرگتر حدود ۵ *۱ سانتیمتر میزنند ولی برای این شکلات برشها کوتاهتر باشه قشنگتر میشه.
 
پرتقال را با برس بشورید و خشک کنید و چهار قاچ کنید و گوشت اون را دربیارید و لایه کلفت سفید زیر پوست پرتقال را هم تا جایی که ممکن است بگیرید.
 
پرتقالها را داخل قابلمه بریزید و روی آن آب بریزید و بگذارید آب به جوش بیاد و به مدت ۵ دقیقه بجوشد و بعد آب را خالی کنید و ۲ بار دیگر اینکارو تکرار کنید و بعد با قیچی به اندازه ۲٫۵ *۱ برش بزنید.
 
شربت را با مخلوط کردن آب و شکر داخل قابلمه یا شیرجوش آماده کنید و بگذارید با شعله بالا تا شکر کاملا حل شود و بعد شعله را کم کنید و پرتقالها را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه آرام بجوشد و بعد قابلمه را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک بشه و مجددا تکرار کنید و در آخر آبکش کنید و بگذارید روی رک سیمی یا کاغذ روغنی تا کاملا شربت اضافیش جدا بشه.
 
همین کار رو میتونید با شکلات سفید انجام بدید .. امیدوارم درست کنید و لذت ببرید ..

سوران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *