دسته‌ها
آشپزی

طرز تهیه خورشت کنگر خورشت پرخاصیت و خوشمزه/آشپزی

کنگر گیاهی پر از خاصیت و خوشمزه است .خورشت کنگر یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که اگر میخواهید آن را تجربه کنید همین الان زمان آن است.

کنگر …. ۲ کیلو
گوشت خورشتی(ترجیحا گوسفندی) …. ۱ کیلو
نعنا و جعفری …. ۵۰۰ گرم(جعفری … ۳۵۰/ ننعنا … ۱۵۰)
پیاز متوسط …. ۲ عدد
زعفران آب زده …. ۲ ق غ
نمک و فلفل و زردچوبه
آب لیمو یا آب نارنج …. ۳ ق غ
طرز تهیه:

۱ – پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن تفت میدهیم . سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کرده تفت میدهیم تا آب گوشت کشیده شود .کمی زردچوبه و فلفل به آن زده و به همراه ۴ لیوان آب قرار دهید تا بپزد .

۲ –   کنگررا پاک کنید (دقت کنید که کنگر بسیار تیغ دارد پس مراقب باشید که دستتان آسیب نبیند ) سپس تمیز کنگر را شسته و چند بار آب آن را عوض کنید تا اگر داخل بافت آن گل و خاک است خارج شود .

۳ –   کنگرها را به اندازه دو بند انگشت خرد کرده و در روغن تفت دهید . سپس در همان روغن نعنا و جعفری خرد شده را تفت داده و کنار بگذارید .

۴ – پس از ۴۰ دقیقه که گوشت نیم پز شد کنگر و نعنا و جعفری را به خورشت اضافه کرده و نمک و آب لیمو یا نارنج به خورشت بزنید و ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده تا خورشت جا بیفتد یا به اصطلاح قدیمی ها تنگ آب شود .

۵ – کمی قبل از اینکه خورشت را از روی حرارت بر دارید زعفران آب زده را به به آن افزوده و خورشت شما آماده سرو است .

نکات :

۱ – در بعضی از دستورات از نعنا و جعفری در این خورشت استفاده نشده است . و فقط از کنگر استفاده کرده اند که البته با نعنا و جعفری خوشمزه تر میشود . در صورتی که از کنگر بدون نعنا و جعفری استفاده نمایید مقدار آن را اضافه نمایید .

۲ – در بعضی از دستورات از ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز در این خورشت استفاده می کنند

منبع :پرشین وی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *