دسته‌ها
دانستنی های سفر دسته‌بندی نشده

برنامه ریزی سفر با دوچرخه در عید نوروز

سفر با دوچرخه یکی از سالم ترین و جذاب ترین روش های مسافرت رفتنه. شاید درصد زیادی

1

رسانه ۷  سفر با دوچرخه یکی از سالم ترین و جذاب ترین روش های مسافرت رفتنه. شاید درصد زیادی از مردم این نوع سفر رو امتحان نکرده باشن، اما اون دسته از ماجراجوهایی که این فرصت رو برای خودشون به وجود آوردن، به خوبی قدر سفر کردن به سالم ترین و سبزترین شکل ممکن رو میدونن. سفر با دوچرخه یکی از کارهای مرسوم بین ورزشکارهای ایرانی داخل کشورمون هم هست و اگه دوست داشته باشید چنین برنامه ای برای خودتون بذارید، به راحتی میتونید این کار رو انجام بدین.

اولین مرحله برای رسیدن به هدف بزرگ مسافرت با دوچرخه، برنامه ریزیه. نکات ساده ای وجود داره که باید از قبل بهش فکر کنید، تا یک تصور کلی از برنامه ای که میخواید داشته باشید براتون ایجاد بشه. چند تا از این موارد رو با هم چک می کنیم.

 

نوع سفر خودتون رو انتخاب کنید

سفر با کارت بانکی

یکی از روش های سفر با دوچرخه اینه که وسایل زیادی به همراه خودتون نبرید و به غیر از ملزومات شخصی، فقط یه کارت بانکی همراه خودتون داشته باشید. با این روش باید شب ها در مسافرخونه ها باشید و وعده های غذایی رو در حین سفر خریداری کنید.

نکات خوب: دردسر کمتر، دسترسی به حمام و جای راحت برای خواب

نکات بد: سطح هزینه ها بالا میره و آمادگی کمتری برای اتفاقات ناگهانی مثل صدمات جسمی یا توفان خواهید داشت.

 

سفر مستقل

برخلاف شیوه ی قبلی، توی این نوع سفر همه ی لوازم مورد نیازتون رو میارید. ممکنه برای خرید غذا یا مواد دیگه در شهرها توقف داشته باشید، اما به خودی خود هم توانایی حل کردن هر گونه مشکل یا اتفاقی رو دارید.

نکات خوب: این روش بهتون حس آزادی میده و هزینه ها رو پایین میاره.

نکات بد: لوازمتون سنگین میشه و این به معنای سخت تر رکاب زدن هست.

 

سفر با پشتیبانی ماشین

عده ای هم هستند که سفر با دوچرخه رو تنها با وجود یک ماشین پشتیبان دوست دارند. این ماشین در کنار شخص دوچرخه سوتر حرکت می کنه و خیالش رو از بابت اتفاقت یا حمل لوازم سنگین راحت می کنه.

نکات خوب: امکان سفر به نقاط دورتر فراهم میشه و میتونید وسایل زیادی با خودتون بیارید.

نکات بد: باید یک نفر رو پیدا کنید که حاضر باشه با سرعت پایین رانندگی کنه. هزینه ها بالا میره و این رو هم در نظر بگیرید که یه ماشین ممکنه نتونه وارد هر منطقه ای بشه…

 

تورهای دوچرخه سواری

این برنامه ها برای کسانی که ترجیح میدن دردسر زیادی برای حمل وسایل نکشن و بیشتر از خود دوچرخه سواری لذت ببرند بهترینه. تورهای دوچرخه سواری این روزها تقریبا توی همه ی کشورهای ایران برگزار میشن.

نکات خوب: دردسر کمتر، راحت، لازم نیست برای غذا، جای خواب یا حمل وسایلتون نگران باشید چون این مسئولین با خود کادر برگزار کننده تور هست.

نکات بد: یه ماجراجویی حاضر و آماده است و هیجان کمتری داره. ضمن اینکه نمیتونید همسفرهاتون رو خودتون انتخاب کنید، ممکنه هزینه زیادی داشته باشه.

 

همسفر مناسبی پیدا کنید

مسافرت با دوچرخه رو میشه به تنهایی یا با همسفرهای کم یا زیاد انجام داد. اگه در نظر دارید این برنامه رو کنار دوستانتون داشته باشید، به این نکات دقت کنید.

علایق: اول ببینید کسی که قراره همسفر شما بشه علایق مشترکی باهاتون داره. منظور از علایق یعنی شیوه ی سفر کردن، جاده ای که قراره ازش استفاده کنید و جاذبه های دیدنی که قراره ببینید.

توانایی جسمی: بهترین همسفر دنیا رو هم که داشته باشید، اگه توانایی رکاب زدن پا به پای شما رو نداشته باشه، میتونه باعث دردسر بشه. پس از قبل ببینید توانایی های فردی که در نظر گرفتید چقدره.

مهارت های دوچرخه سواری: باید توانایی های همسفرتون رو برای دوچرخه سواری در ترافیم یا آب و هوای بد رو هم در نظر بگیرید.

گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *