دسته‌ها
آموزش عروسک سازی

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودک

معمولا در طراحی عروسک های خیمه شب بازی از پارچه های ضخیم استفاده می شود

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

 

عروسک های دستی یا عروسک های خیمه شب بازی برای ایفای نقش بازیگران یک قصه در قالبی زنده طراحی و دوخت می شوند . این موش که به صورت یک موش دستی عروسکی طراحی شده است اولین چیزی که به ذهن می آورد فیلم دوست داشتنی مدرسه ی موشهاست که در آن هم از انواع و اقسام عروسک های دستی به شکل موش بهره می برد . در ادامه آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی را مشاهده نمایید .

 

معمولا در طراحی عروسک های خیمه شب بازی از پارچه های ضخیم استفاده می شود .بهترین گزینه برای دوخت این عروسک های دستی آستین لباس های بدون استفاده زمستانی است .

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

ابتدا یک آستین لباس که دو رو دارد را از لباس جدا کنید . سر آستین را به شکل نیم دایره برش بزنید . برای این کار می توانید از یک کاسه که قطر تقریبا یکسانی با عرض آستین دارد استفاده کنید . لبه ی کاسه را روی پارچه بگذارید و منحنی آن را با خودکار یا ماژیک علامت گذاری کنید . سپس آن را برش بزنید . برای دوخت این عروسک خیمه شب بازی به  جفت آستین های لباس پشمی زمستانی نیاز دارید . از یکی قسمت دهان موش را برش بزنید و یکی دیگر برای تنه ی موش استفاده می شود .
دو قسمت دهان موش که حالت منحنی دارد برای زیر و روی دهان استفاده می شود و قسمت دیگر که به شکل مثلث می بینید در واقع داخل دهان موش را تشکیل می دهد .

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

قسمت دهان موش را مساوی با عرض آستین عروسک برش بزنید . توجه کنید که از هر کدام دو تا باید برش بزنید تا در مراحل بعد که انگشتان دستتان در قسمت دهان موش قرار می گیرد ، خاصیت باز و بسته شدن داشته باشد .

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

لایه های دهان را به هم بدوزید و به قسمت برش سر آستین که برای دهان در نظر گرفته شده بود بدوزید . هنگام دوختن فک بالا و پایین موش عروسک دستی فقط یک قسمت کار باید آزاد باشد که آن هم درست وسط کار است . بقیه قسمت ها باید به هم دوخت شده باشد .

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

گوش ها را هم به عروسک خیمه شب بازی اضافه کنید و حاشیه ی کار را بدوزید .

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

چشم ، بینی ، سبیل را به عروسک دستی اضافه کنید . عروسک را در دستتان بگذارید و با کودکان حرف بزنید .

نمونه های دیگری از موش های دستی هستند که از پارچه های کاموایی و پشمی ساخته شده اند که در تصویر زیر مشاهده می کنید .

آموزش دوخت عروسک خیمه شب بازی کودکان

کودکان در جاندار پنداری اشیا بسیار خلاق هستند و گمان می کنند که عروسک با آن ها در حال گفت و گو است . از این طریق می توان آموزه های متناسب با سن کودک را هم در قالب همین خیمه شب بازی به او آموزش داد . پرده ای را به ستون یا پایه مبل و میز وصل کنید و برای لحظه ای به این طریق با فرزندتان بازی کنید .

منبع :نازک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *