دسته‌ها
عکس های گوناگون و دیدنی گالری عکس

مرزهای عجیب بین دوکشور ! + تصاویر

تا حالا فکر کردین مرز بین کشورها یه میز پینک پونک باشه ؟! این تصاویر رو ببینین

همیشه با فکر کردن به مرز های کشورها، چیزایی مثل سیم خاردار و ویزا و سرباز به ذهن ما می رسه. همیشه هم مرزها ترسناک و نظامی و سختگیرانه نیستن. می خوایم چند مورد از مرزهایی که می تونه براتون جالب باشه رو معرفی کنیم.

مرز هند و پاکستان

عنوان خطرناک ترین منطقه بین ملت ها رو مرز هند و پاکستان داره. درگیری های زیادی در این منطقه رخ داده و آدم های زیادی هم کشته شدن. به همین دلیل این مرز رو با چراغ های خیلی قوی مشخص کردن که کسی نزدیکش هم نشه. اونقدر قوی که از فضا هم می شه این مرز رو دید.

Ron-borders-from-space

 

اتریش، اسلواکی، مجارستان

اینجا دیگه از جنگ و سیم خاردار خبری نیست. در مرز بین این ۳ کشور، یک میز پیکنیک هست که روبروی هر صندلی علامت همون کشور قرار داده شده . می تونید به سادگی با آدم هایی از کشور های مجاور، سر یک میز بشینید و از هوای خوب لذت ببرید.

6-of-the-most-interesting-international-borders-on-earth (1)

آرژانتین، برزیل، پاراگوئه

کشور ها معمولا با مرز های نورانی و پر سرباز از هم جدا می شن. این بار مرز مشترک این ۳ کشور، یک رودخانه (T) شکل هست . مرزی از طبیعت که با ۲ پل می تونید ازش عبور کنید.

6-of-the-most-interesting-international-borders-on-earth (2)

هلند ، بلژیک

این جالب ترین و راحت ترین مرزی هست که می تونید ببینید. در واقع این شهر بارل هست که روی مرز این دو کشور واقع شده، که باعث شده کافه ها و حتی خونه  های آدما در ۲ کشور قرار بگیرن. خونه هایی هستن که اگر به دستشویی برید و برگردید، یک سفر به هلند حساب می شه .

6-of-the-most-interesting-international-borders-on-earth (3)

هائیتی، جمهوری دومینیکن

وقتی از بالا به مرز این کشورها دقت کنید می بینید که تفاوت عجیبی دیده می شه . هائیتی در سمت چپ، منطقه ای خشکه و در سمت راست جمهوری دومینیکن منطقه ای سرسبزه. این ها فقط با یک مرز ساده جدا شدن. دلیلش چیه؟  خیلی سادست. جمهوری دومینیکن اهمیت زیادی به کشاورزی می ده.

6-of-the-most-interesting-international-borders-on-earth

آمریکا، مکزیک

آره این روزا مرز آمریکا و مکزیک اوضاع خوبی نداره، ولی روزایی هم بوده در دهه ۷۰ میلادی که این مرز نقش تور والیبال رو بازی می کرده. به امید روزی که همه مرز ها تور والیبال بشن.

b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *