دسته‌ها
اخبار سیاسی

برجام و طرح تحوّل سلامت ۲ بال پرواز دولت بود که با موفقیت همراه نشد

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دو بال پرواز خود را در برجام و طرح تحوّل سلامت می‌دید، خاطرنشان کرد: در طرح تحوّل سلامت، اقداماتی انجام شد، لکن به دلیل کمبود اعتبار، بخش‌هایی از آن زمین ماند و همه اقدامات مورد انتظار انجام نشد.

وی با بیان اینکه در برجام، رهنمودهای اساسی توسط رهبر انقلاب به تیم مذاکره‌کننده داده شد و طبق توصیه‌های رهبر انقلاب به آن‌ها اعتماد وجود داشت، گفت: زحماتی هم از سوی تیم مذاکره‌کننده کشیده شد، لکن در مقام عملیاتی شدن، به نظر می‌رسید شتاب‌زدگی در کار به‌وجود آمده است.

عضو مجلس خبرگان با انتقاد از همزمان نبودن گام‌های دو طرف مذاکره در عمل به تعهدات، گفت: متأسفانه به‌شکل یکجانبه اقداماتی از سوی ما انجام شد و آنها در عمل به تعهدات خود عقب‌نشینی کردند.

سلیمانی ادامه داد: اینکه اکنون گفته می‌شود قرار است نگرش جدیدی در برجام ایجاد شود از این باب است که در برجام، ما وظایف خود را انجام داده‌ایم و بدعهدی طرف مقابل طوری بوده که برجام هیچ نتیجه‌ای برای ما نداشته یا عایدی آن اندک بوده است.

وی با بیان اینکه ما قبل از برجام از لحاظ اقتدار و دانش بومی در اوج بودیم، اظهار داشت: بعد از برجام مقداری از این اقتدار را از دست دادیم و باید جبران کنیم، بنابراین همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، اکنون که طرف مذاکره‌کننده به تعهدات خود عمل نمی‌کند ما هم نباید به تعهدات خود، پایبند باشیم، مگر اینکه آن‌ها به پروتکل برگردند.

عضو مجلس خبرگان افزود: درست است که حضور در برجام، در نحوه تعامل هم‌پیمانانی مثل چین و روسیه با ما تاثیر می‌گذارد، اما به معنای این نیست که اروپا بی‌عهدی کند و آمریکا هم از برجام خارج شود ولی ما بخواهیم یکجانبه به تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار سیاسی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *