دسته‌ها
اخبار ورزشی

هفته پنجم لیگ برتر از نگاه دوربین؛ شاعر دنیای داوری!

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

کاظمی در طول ۹۰ دقیقه هیچ اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه مثل پنالتی و اخراج نداشت اما حتی بدون چنین اشتباهاتی، او می‌‌تواند عنوان بدترین داور هفته‌های اخیر را از آن خود کند.

به گزارش رسانه ۷، هفته پنجم لیگ برتر برگزار شد و دو بازی جذاب سرخابی‌ها حسابی تلافی دربی را درآورد. دو بازی پر از صحنه‌های جذاب و شاد و غمگین و همچنین بازی‌های دیگری که هر کدام نکته و اتفاقی را به همراه داشتند. 

بحث جا افتادن یک بازیکن در ترکیب یک تیم بحث کاملا درستی است. به خصوص بازیکنی که در تیمی خارج از کشورش بازی کند و قطعا ده‌ها فاکتور برای جا افتادن دارد. نکته اما این است که میان این ده‌ها فاکتور قطعا روش بغل پا زدن، روش پاس دادن و روش ضربه زدن به توپ قرار ندارد. این فاکتورها مربوط به آموزش‌های دوران نوجوانی است و ارتباطی به نام تیم و کشور و لیگ و جا افتادن و نیفتادن پیدا نمی‌کند. براندائو در خط حمله به کالدرون و پرسپولیس کمک نمی‌کند اما در کنار علیپور حسابی در خورد کردن اعصاب هواداران موثر است.

بیرانوند دقایقی بعد از این صحنه دو گل دریافت کرد. گل‌هایی که روی آنها مقصر صد در صد نبود. اما هیچ کس متوجه نشد بیرانوند چرا به خاطر برخورد توپ به داور به آن نحو اعتراض کرد و بعد هم دور ورزشگاه راه افتاد و با همه صحبت کرد. اتفاقی که تمرکز او و بقیه را به هم ریخت و این عدم تمرکز بیش از بیرانوند روی گل‌های به ثمررسیده تقصیر داشت.

البته مشکل داور این بازی فقط برخورد توپ با او نبود. قضاوت وحید کاظمی شاهکاری در کارنامه کمیته داوران بود. کاظمی در طول ۹۰ دقیقه هیچ اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه مثل پنالتی و اخراج نداشت اما حتی بدون چنین اشتباهاتی، او می‌‌تواند عنوان بدترین داور هفته‌های اخیر را از آن خود کند. اخطارهایی که باید داده می‌شد و نشد، اخطارهایی که نباید داده می‌شد و شد و خطاهای جابجا و عجیب و غریب. دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان با ارسال شکواییه‌ای از کاظمی شکایت کرده‌اند تا مشخص شود که او اگرچه داور خوبی نبود اما داور عادلی بود! او در این صحنه به نورافکن نگاه می‌کند و به امیری کارت می‌دهد. عکسی که می‌توان مانند رونالدینیو به او لقب شاعر دنیای داوری را داد.

تیم ملی امید این روزها از همیشه ناامیدتر است. فرهاد مجیدی شاید نتواند برای این تیم کاری کند اما سمت جدید او و حضورش در ورزشگاه‌های مختلف برای او یک شانس ویژه محسوب می‌شود. شانسی که بازیکنان فوتبال را بیشتر و بهتر بشناسد و با آنها آشنا شود.

عیسی آل کثیر ترجیح داد این شادی گلش را در صفحه شخصی‌اش منتشر نکند. احتمال می‌رود از این شادی گل ژاپنی‌وار او کری‌خوانی برای تیمی برداشت شود و محرومیتی را برایش به دنبال داشته باشد. 

مرتضی تبریزی مانند استقلال روزهایی پر از بدشانسی را می‌گذراند. حتی در این صحنه هم ضربه شدید او به کلمن به گل منجر نشد. تبریزی همیشه در اصفهان به واسطه گل‌هایش محبوب بود و تشویق می‌شد و در این ورزشگاه به هو شدن عادت نداشت. 

تبریزی البته حق دارد از دست هواداران استقلال ناراضی باشد. وقتی در تیم‌های دیگر مهاجمانی با آمار یک گل با بیش از هزار دقیقه بازی با پیراهن یک تیم ثبت کرده‌آند چرا آبی‌ها باید به تبریزی که فرصت زیادی برای رسیدن به این رکورد دارد اعتراض کنند؟ نقطه مثبت تبریزی این است که حداقل پنالتی از دست نداده!

مسئولان شاهین بوشهر البته بعد از باخت سنگین این تیم همه کلمن‌ها و وسایل خطرناک را از مقابل نیمکت جمع کردند تا اتفاقی مشابه نقش جهان تکرار نشود. ویسی هم همه ناراحتی‌هایش را به جای کلمن در کنفرانس مطبوعاتی بر سر بازیکنان خالی کرد. با وجود این باخت گویا در تیم شاهین کسی به جز ویسی عصبانی و ناراحت نیست. به خصوص مسئول صفحات مجازی این تیم که بعد از این باخت سنگین هم طنازی‌اش را در توئیتر حفظ کرد و برای استقلال پیامی زیبا فرستاد. 

بازوبند نارنجی، نیمکت نارنجی، ورزشگاه نارنجی و همه چیز مهیا بود برای یک سفر به گذشته برای کاپیتان تراکتوری‌ها. شجاعی در عکس تیمی نیمکت سایپایی‌ها غریبه نبود. بازگشت به خانه همیشه و هر زمانی زیباست حتی در حد یک عکس یادگاری و یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای.

نفت مسجدسلیمان یکی از تیم‌های جالب جدول است. تیمی با دو عدد صفر مقابل بردها و باخت‌هایش. ۵ تساوی نمی‌تواند برای یک مربی کارنامه خوبی باشد. برای تارتار و نفت مسجدسلیمان اما می‌تواند یک شاهکار باشد. تیمی که با قرعه بد باید با تمام بالای جدولی‌ها بازی کند و به هیچ کدام از آنها هم نباخته است. ارزش کار تارتار زمانی مشخص می‌شود که بدانیم او مقابل سپاهان و تراکتورسازی دو امتیاز گرفته و پرسپولیس به این تیم‌ها باخته است.

۳۰۳۸۸

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *