دسته‌ها
اخبار سیاسی

ابهامات با انتشار لیست اموال مسولان از بین می‌رود/ لیست اموالم را به قوه قضائیه می‌دهم

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: این کار بسیار خوب بوده و به نظرم راه‌اندازی این سامانه و افزایش دسترسی‌ها و گسترش تعدادی از مشمولین می‌تواند شفافیت بیشتری را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود:‌مطالبه جامعه، شفافیت حداکثری و ایجاد اتاق شیشه‌ای است و باید با عملیاتی کردن سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولین به سمتی برویم که تهمت‌ها و ابهامات کاهش پیدا کرده و مانع از رانت‌ها و فسادها شویم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد:قوه قضائیه باید مرحله به مرحله افراد مشمول این لیست را افزایش داده و امیدوارم که همکارانم در مجلس هم از این سامانه استقبال کرده و برای افزایش اعتماد مردم به مجلس کمک حال این موضوع باشند.

محمودی‌شاه‌نشین اظهار داشت:‌یکی از استعلامات قبل و بعد از مسئولیت‌ها، گزارش گیری از قوه قضائیه است که باید خیلی جدی از مدیران و مسئولان خواست تا اموال خود را در سامانه مذکور ثبت کرده و در مسیر استعلام گیری کمک حال خود باشند. 

وی افزود:‌راه‌اندازی و عملیاتی شدن آئین‌نامه اجرایی اعلام شفاف لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان را به فال نیک می‌گیریم. 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت:‌شفافیت در اموال مسئول منجر به ابهام زدایی از اقدامات آن مدیر خواهد شد.

محمودی‌شاه‌نشین گفت:‌ حاضرم داوطلبانه لیست اموال و دارایی خود را اعلام کنم و حتی این لیست را هم به قوه قضائیه بدهم. 

وی تصریح کرد:‌وقتی نماینده مجلس لیست اموال و دارایی خود را اعلان عمومی کرده و یا به قوه قضائیه اعلام می‌کند منفعت این کار مهم را خودش می‌برد. ضمن اینکه به نفع مردم هم بوده و مانع از ظهور و بروز مدیران فاسد خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار سیاسی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *