دسته‌ها
اخبار سیاسی

ئیس جمهور گزارش اجرای منشور حقوق شهروندی را به مجلس ارائه دهد

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیده فاطمه حسینی نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه ۷ مهر ۹۸) پارلمان، اظهارداشت: امیدوارم دولت توجه بیشتری را به جانبازان، ایثارگران معطوف دارد.

وی گفت: در حالیکه بر همه ما نمایندگان است تا با رفتار و عملکرد خود، شأن نمایندگی ملتی بزرگ را ایفا کنیم؛ نمی‌توان به سادگی از کنار خطاب قرار دادن مجلس نمایندگان مردم با اهانت‌آمیز‌ترین لحن‌ها گذشت.

وی افزود: حال باید پرسید مجلس به عنوان رکن مردم سالاری چرا اینگونه مورد حمله است؟ آیا هدفی جز ناامید کردن مردم و اعتمادزدایی در دستور است؟ هشدار می‌دهم به آنانی که در ساحت سیاسی مسیرهای ضد اخلاقی را در پیش گرفته‌اند، به آنانی که نانشان در ناامیدی و مشارکت پایین سیاسی مردم است، مسیرتان را از دشمنان ملت ایران جدا کنید و دست از پروژه ناامیدسازی و اعتمادزدایی بردارید.

حسینی خطاب به رئیس جمهور گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم گزارش پیگیری‌های اجرای منشور حقوق شهروندی را به مجلس ارائه دهد همچنین از اقدام قوه قضائیه در ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان تشکر می‌کنم و از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم دستور اکید بر احترام به حقوق ملت در قانون اساسی داشته باشند.

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: تشکل‌های صنفی کارگران، معلمان، خبرنگاران، زنان و … نباید برای تجمعات صلح آمیز و بیان و پیگیری مطالباتشان بازداشت و محاکمه شوند.

وی افزود: به حسب حوزه تخصصی‌ام مجدداً توجه دولت و مجلس را به اهمیت شیوه تأمین مالی کسری بودجه دولت جلب می‌نمایم. تصمیمات امروز می‌تواند به سیل تورم برانداز خانمان سوز سال آینده بدل شود، تاکنون در بین راهکارهای مصوب، اجرای سیاست‌های تورم‌ساز را مشاهده کرده‌ایم که آثار آن را سال آینده می‌بینیم لذا مجدداً براستقلال بانک مرکزی که مأموریت اصلی آن مهار شکاف تورمی است تأکید می‌نمایم در غیر این صورت در انتخاب بین کاهش شدید مصارف دولت و یا تحمیل تورم به ملت، گزینه دوم رخ خواهد داد.

حسینی با بیان اینکه تصویب هرچه سریعتر طرح بانکداری مرکزی در مجلس به همین جهت باید مورد توجه هیأت رئیسه قرار بگیرد و در این مدت نظارت مستمر مجلس بر تصمیمات و عملکرد در این زمینه ضرورت دارد، اظهار کرد: به رئیس جمهور و وزیر کشور برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی علی‌الخصوص برای اتصال متروی اسلامشهر به تهران و متروی پردیس به تهران تذکر می‌دهم.

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی به دولت در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس حوزه انتخابیه که متأسفانه در رتبه‌های نخست بافت فرسوده در کشور است تذکر می‌دهم چرا که داشتن تحصیل محل امن جزء حقوق فرزندان این کشور است.

وی به تمامی دستگاه‌ها به خصوص دولت در زمینه اجرای قانون هوای پاک تذکر داد و گفت: برای تمامی دستگاه‌ها در زمینه هوای پاک تکالیفی تعیین شده که همه باید وظایف خود را انجام دهند.

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در پایان ضمن تذکر به وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی حاشیه تهران خطاب به سایر دستگاه‌های حاکمیتی گفت: اولویت اشتغال مردم باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار سیاسی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *