دسته‌ها
اخبار مذهبی

مؤسسه قرآنی امام رضا(ع)؛ نیازمند فضای آموزشی بیشتر

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران از استقبال بی‌نظیر دوره‌های این مؤسسه در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی، ۱۲۰ نفر را نتوانستیم پذیرش کنیم که در لیست انتظار قرار گرفتند.

حاتم رجبی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه از دوره‌های نیمه دوم امسال مؤسسه استقبال بی‌نظیری صورت گرفته است، گفت: این استقبال به اندازه‌ای بوده که حدود ۱۲۰ نفر از قرآن‌آموزان به دلیل کمبود فضا، در لیست انتظار قرار گرفتند و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم مکان مؤسسه را وسعت دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر دوره‌های جدید در رشته حفظ کل و اجزاء، تجوید، تفسیر، صرف و نحو عربی در گروه سنی چهار تا هفت سال، ۷ تا ۱۲، ۱۲ تا ۱۸ و ۱۸ سال به بالا تشکیل شده است که متشکل از ۱۶ گروه حافظ در بخش پسران، پنج گروه حفظ در بخش دختران که یک گروه آن مختص به حافظ کل است، پنج گروه حافظ خردسالان، یک گروه حفظ بزرگسال و یک گروه تفسیر پسران نوجوان و یک گروه تفسیر ویژه بانوان نوجوان است.
رجبی با اشاره به اینکه هر کدام از این گروه‌ها ۱۰ تا ۱۲ نفر است، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۲۰ پسر بالای هفت سال، ۹۰ خردسال، ۱۰۰ دختر بالای هفت سال و ۶۰ بانوی بزرگسال و دو گروه تفسیر ۵۰ نفر مشغول به قرآن‌آموزشی هستند.
مدیرمؤسسه امام رضا(ع) اظهار کرد: همچنین دوره حفظ تخصصی قرآن در بنیاد قرآن حضرت ولی‌عصر(عج) واقع در شهر زیبا، مؤسسه رویش طلایی در پاسداران، بیت‌الفاطمه(س) واقع در شهید محلاتی با حدود یک سال فعالیت، حوزه علمیه مشکات ویژه طلاب برادر در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: همچنین دوره تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه نیز ویژه خواهران طلبه در حوزه علمیه علی‌بن‌موسی الرضا(ع) با تدریس حجت‌الاسلام علی رجبی در حال تشکیل است.
رجبی بیان کرد: در سال ۹۸ نیز سعی کردیم تا طی تعامل با شرکت پارس خودرو ویژه کارکنان و مهندسان این شرکت دوره‌های حفظ ترتیبی قرآن برگزار کنیم که برخی از شرکت‌کنندگان از حفظ سوره مبارکه آل‌عمراه عبور کرده‌اند.
وی ادامه داد: به زودی نیز دوره‌های تربیت مربی کودکان ویژه بانوان و آقایان علاقه‌مند تشکیل خواهد شد که فراخوان ثبت‌نام آن اعلام می‌شود.
یادآور می‌شود، موسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران در میدان آزادی، خیابان آیت‌الله سعیدی، نرسیده به سی متری‌جی، کوچه شهید غلامرضا عسگری قرار دارد.
انتهای پیام

آخرین اخبار قرآن را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *