دسته‌ها
اخبار سیاسی

مدت‌هاست مطالبه نمایندگان آبادان تأمین آب شرب حوزه انتخابیه است

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در نطق میان دستور نوبت عصر صحن علنی امروز (یکشنبه ۷ مهر۹۸) پارلمان ضمن تبریک سالروز شکست حصر آبادان اظهارداشت: ۳۴۹ روز محاصره ۲۷۰ درجه‌ای آبادان طی ۴۸ ساعت نبرد شکستند و آیادان مقام با سربلندی و غرور در آغوش ایران آرام گرفت. بهای این جنگ ۴۷۰۰ شهید، بیش از ۳۰۰۰ جانباز بود که مردم این استان این بها را پرداختند.

وی افزود: ۳۰ سال است جایگاه نطق نمایندگان آبادان برای پیش پا افتاده‌ترین نیازهای شهروندی مانند آب شرب سالم و بهداشتی و فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. اگر این شهر در گذشته پر رونق‌ترین گمرکات را داشته چرا امروز فقط نامی از آن باقی است؟

شرفی گفت: اگر آبادان در امر کشاورزی، دامداری سرآمد بوده چرا تاکنون وعده دولتمردان برای این شهرها محقق نشده است؟ کدام دولت پس از گذشت ۳۰ سال از جنگ قرار است این معضلات را برطرف کند؟ عیب کار کجاست که بعد از ۱۵ سال نمی‌توانید کمکی به عمران و رفاه مردم منطقه کند؟ 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت بیان کرد: موضوع پیمانکاری در پالایشگاه نفت و به کارگیری نیروی بومی در پروژه‌های در دست اقدام علی الخصوص پروژه فاز ۲ با شرایط متفاوت حقوق روبرو است. استخدام‌های گوناگون نیروی کار در دستگاه‌ها انحرافی بیش نبوده و باعث چند دستگی شده است. 

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور تصریح کرد: پروژه‌های راهسازی در آبادان کُند انجام می‌شود، تلفات جاده‌ای بالا و میزان پروژه‌ها اندک هستند. از وزیر کشور هم می‌خواهم به امنیت آبادان بیشتر رسیدگی کنید، مردم گله‌مند هستند.

شرفی خطاب به وزیر نیرو اظهارداشت: درباره سدهای نیمه کاره رها شده چه مبلغی هزینه کردید؟ هرچه سریعتر تکلیف سدهای بالادست و پایین دست چُربده را تعیین کنید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! رهبری بر موضوع مکان محوری تأکید داشتند چرا جلوی لابی‌ها را نمی‌گیرید؟ هزینه تمام شده پروژه‌ها را با مکان‌های دیگر مقایسه کنید و آن را تصمیم به صدور مجوز کنید. 

انتهای پیام/

آخرین اخبار سیاسی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *