دسته‌ها
اخبار سیاسی

دیپلماسی فقط مذاکره نیست | خبرگزاری فارس

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فردین فرمند نماینده مردم میانه در نطق میان دستور نوبت عصر صحن علنی امروز (یکشنبه ۷ مهر۹۸) پارلمان ضمن تبریک سالروز شکست حصر آبادان اظهارداشت: ۲ بار نافرمانی مدنی کردم یکی به خاطر این بود که احساس کردم آمریکایی‌ها راهش را پیدا کردند که چطور می‌خواهند ما را تحت فشار قرار بدهند و رفتند الاهوازیه را شیر کردند که بلای اهواز به وجود آمد.

وی افزود: دومین نافرمانی مدنی من این بود که گفتم آمریکایی‌ها می‌بینند که بایستی نفت ما را تحریم کنند و اقتصاد ما را نابود کنند لذا من در دی‌ماه گفتم نفت را از بودجه حذف کنید.

وی افزود: ۳ فراکسیون مجلس با هم نشستند و چندین مورد را اولویت‌های مملکت معرفی کردند. چه کاری درباره آن انجام دادیم؟

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپایی‌ها دست ما را خوانده بودند و می‌دانستند که ما خیلی خیلی علاقه‌مند به حفظ برجام هستیم و گفتند که ما هم شما را یاری می‌کنیم، اینها اکثراً پادوی آمریکایی‌ها هستند. آمدند چند روز مانده به اجلاس سازمان ملل در نیویورک تایمز تیتر کردند که یکسال بعد ایران تبخیر همدردی در سازمان ملل پیدا می‌کند. 

فرمند گفت: اروپایی‌ها دیدند که کافی نیست و رهبران انگلیس، آلمان و فرانسه یک اعلامیه‌ای دادند که حمایت خود را از برجام اعلام کردند و به ایران گفتند که «تو خارج نشو» و در آخر دنبال بهانه‌ای بودند که از آن خارج شوند و بعد حمله‌ای که به آرامکو شد را به گردن ایران انداختند.

وی افزود: آمریکایی‌ها برای اینکه کنگره‌شان خود را نشان دهند طرح استیضاح ترامپ را راه انداختند، در ۳ مورد مربوط به خیانت رأی جمع کردند و استیضاح را مطرح کردند.

نماینده مردم میانه در مجلس اظهار داشت: نظر دموکرات‌ها این بود که ما باید به برجام برگردیم. ۲۲ کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کردند که اگرچنانچه ما رئیس جمهور شویم به برجام بر می‌گردیم.

فرمند با بیان اینکه ما باید با دنیا ارتباط برقرار کرده و دیپلماسی را شروع کنیم، تأکید کرد: دیپلماسی فقط مذاکره نیست. آمریکایی‌ها قدم‌های خود را برداشتند، ما چه کاری کردیم؟

نماینده مردم میانه در پایان گفت: باید بودجه خودمان را سر و سامان دهیم و با تکیه بر توان داخلی، از تکیه بودجه به نفت پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار سیاسی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *