دسته‌ها
اخبار ورزشی

رینیر خسوس: کاکای جدید؟ | خبرگزاری ایلنا

رئال مادرید طی هفته گذشته شرایط خرید بازیکن جوان تیم فلامنگو را نهایی کرد تا یک برزیلی دیگر به پایتخت اسپانیا نقل مکان کند.

به گزارش ایلنا، از رونالدو تا روبینیو؛ از روبینیو به کاکا و حالا رینیر خسوس. خرید جدید 26 میلیون پوندی آخرین بازیکن برزیلی رئال مادرید است که با انتظارات زیاد وارد برنابئو می‎‌شود. این بازیکن 18 ساله که با قراردادی 6 ساله از تیم فلامنگو برزیل به تیم لالیگایی پیوسته به وینیسیوس جونیور و رودریگو می‌پیوندد. این سوال در ذهن هواداران رئال مادرید وجود دارد که این بازیکن ارزش قرارداد بلند مدت را دارد یا اینکه او می‌تواند در رئال موفق باشد؟


کاکای جدید؟


رینیر یکی از امیدوارکننده‌ترین بازیکنان نسل جدید است و او تنها دو روز پس از اینکه وارد 18 سالگی شد با رئال قرارداد امضا کرد. هافبک تهاجمی فرزند مائورو برزیلیا، افسانه فوتسال برزیل است و او اکنون پیش از اینکه به اسپانیا عزیمت کند در مسابقات انتخابی المپیک حضور دارد. کادرفنی تیم ملی فوتبال زیر 23 سال برزیل به این بازیکن اجازه داده‌اند تا برای فراهم کردن مقدمات نقل و انتقالات به اسپانیا سفر کند در حالیکه سایر اعضای تیم در کلمبیا حضور دارند. او با 17 سال سن نتوانسته بود به تیم بزرگسالان فلامنگو برسد تا اینکه در 31 جولای 2019 وارد 18 سالگی شد و تا با 14 بازی رسمی با این تیم و 6 گل در فصل که به قهرمانی در لیگ برزیل منجر شد این تیم را ترک می‌کند. رینیر در قهرمانی دیدنی فلامنگو در مسابقات کوپالیبرتادورس برابر لیورپلاته یک بازیکن تعویضی بلااستفاده بود و همچنین در فینال جام باشگاه‌های جهان هم که با شکست همبازیانش مقابل لیورپول همراه بود روی نیمکت حضور داشت. رئال می گوید “نقاط قوت اصلی او در توانایی فنی و استعداد خلاقانه او روی توپ” نهفته است.


رینیر سابقه کاپیتانی تیم زیر 17 ساله‎‌های برزیل را در کارنامه دارد و سبک و سیاق بازی او سبب شده تا با کاکا مقایسه شود، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در کنار میلان و آخرین بازیکن برزیلی که به توپ طلا دست پیدا کرده است. رئال مادرید در سال 2007 کاکا را خریداری کرد اما برخلاف انتظارها او نتوانست نمایش درخشانی در این تیم داشته باشد. اکنون رینیر امیدوار است بسیار بهتر از کاکا ظاهر شود. او اکنون سومین بازیکن جوان برزیلی است که طی دو سال گذشته به رئال مادرید پیوسته است. رئال پیش از رینیر در سال 2018 وینیسیوس جونیور 19 ساله را از تیم فلامنگو به خدمت گرفته بود و در سال 2019 هم موفق به خرید رودریگو 19 ساله از تیم سانتوس شد. 


اتفاق تکراری…


این ماجرا تکراری است. در سال 2002 رئال مادرید رونالدوی برزیلی را از تیم اینترمیلان به خدمت گرفت. رونالدو در سن 25 سالگی در اوج خود بود. این بخشی از دوران کهکشانی‌‌ها بود – لوئیز فیگو، زین الدین زیدان و دیوید بکهام به طور منظم در این تیم بودند – و او در 127 بازی 83 گل به ثمر رساند. مصدومیت و مشکلات اضافه وزن خیلی زود زمان رونالدو را در رئال مادرید به پایان رسان داما با این وجود او دوران بسیار موفقی در رئال مادرید داشت. یکی از لحظات فراموش نکردنی رونالدو در پیراهن کهکشانی‌ها هت‌‌تریک رویایی برابر منچستریونایتد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی ورزشگاه اولدترافورد رقم خورد. بعد از رونالدو 5 بازیکن برزیلی دیگر هم به رئال مادرید پیوستند اما هرگز به این صورت نبوده که اروپا را به وحشت بیندازند یا خیلی رویایی به نظر برسند. اولین نفر روبینیو بود. تعدادی از باشگاه‌های اروپا پس از اجرای حیرت انگیز برای سانتوس به عنوان یک نوجوان، او را تعقیب کردند، اما این مادرید بود که با بند خرید در ژوئیه 2005، او را به خدمت گرفت و روبینیو و در 137 بازی برای این باشگاه 35 گل به ثمر رساند. روبینیو در ابتدا توسط فابیو کاپلو نادیده گرفته شد اما با اخراج این سرمربی او با پشت سر گذاشتن یک مصدومیت سخت به فرم آماده‌ای رسید. او در سال 2008 زمانی که تازه این باشگاه به سرمایه داران اهل ابوظبی واگذار شده بود پیشنهاد مالی هنگفت منچسترسیتی را نپذیرفت و مورد استقبال هواداران قرار گرفت در حالیکه دوران درخشانش را پشت سر گذاشته بود.


جولیو بابتیستا در سال 2005 به عنوان یک گلزن قهار زا سویا به رئال مادرید منتقل شد اما او با به ثمر رساندن 13 گل در 77 مسابقه سبب شد تا در تابستان 2006 با قراردادی قرضی به تیم آرسنال برود. 


بعد از این دو بازیکن رئال مادرید کاکا را به خدمت گرفت که در سال 2009 به عنوان یک استعداد بی نظیر شناخته می‌شد. اما او هرگز فرمی که در میلان داشت را تکرار نکرد و مصدومیت طولانی مدت زانو وقتی نگذاشت تا کاکا بی نظیر به نظر برسد. او بعد از 4 سال به میلان بازگشت و پس از ایک فصل حضور در این تیم به لیگ حرفه‎ای آمریکا نقل مکان کرد. 


در سال 2018 باشگاه فلامنگو، باشگاه سابق رینیر، با انتقال وینیسیوس جونیور به رئال مادرید مورد توجه قرار گرفت. باشگاه رئال مادرید مبلغ 37.8 میلیون پوند برای خرید این بازیکن هزینه کرد؛ او به اولین بازیکن رئال مادرید تبدیل شد که در قرن بیست و یکم به متولد شده است. با این حال جونیور چندان مورد توجه نبوده است و پس از 18 ماه حضور در برنابئو در 31 بازی که حضور داشته تنها سه گل به ثمر رسانده است. 


بعد از وینیسیوس هم رودریگو به رئال منتقل شد که در سن 19 سالگی یکی دیگر از ستاره‌های جوان کهکشانی‌هاست. او از تیم سانتوس به پایتخت اسپانیا منتقل شده است و او اولین گلش را در اولین دقیقه بازی برای رئال در سپتامبر سال گذشته به ثمر رسانده بود.

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه 7 بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *